معاون وزیر راه و شهرسازی از پایان ریل‌گذاری پروژه راه‌آهن «ملایر- کرمانشاه» تا پایان مرداد امسال خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، «خیرالله خادمی» امروز (30 تیر) در حاشیه بازدید از ایستگاه راه آهن کرمانشاه در جمع خبرنگاران با بیان این‌که کار پروژه راه‌آهن کرمانشاه با شدت هر چه تمام‌تر در پنج جبهه کاری در حال انجام است، گفت: از مسیر 110 کیلومتری فیروزان - کرمانشاه تنها 17 کیلومتر ریل‌گذاری باقی مانده است.

وی افزود: با تصمیم وزیر راه و با وارد کردن سیستم مکانیزه برای ریل‌گذاری به استان جهت ریل‌گذاری در تونل‌ها که قدری دستگیر و دشوار است، کار ریل‌گذاری ظرف دو هفته آینده و پیش از پایان این دولت به اتمام می‌رسد.

خادمی با بیان این‌که پارسال و امسال بیش از 320 میلیارد تومان در پروژه راه‌آهن «ملایر- کرمانشاه» هزینه شده است، گفت: انجام عملیات‌های دشواری مانند حفر تونل، روسازی و ایستگاه ظرف سال گذشته انجام شده است.

معاون وزیر راه با بیان این‌که در چندماه اخیر کار به‌صورت مداوم انجام شده، یادآور شد: همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت که 17 کیلومتر ریل‌گذاری باقی مانده تا پایان این دولت به اتمام برسد.

معاون وزیر راه با اشاره به پیشرفت فیزیکی 85 درصدی ساختمان ایستگاه کرمانشاه اظهار کرد: تلاش ما این است که این پروژه با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شود.

وی افزود: با اتمام ساخت پروژه، قطار تحویل شرکت راه‌آهن کشور می‌شود و چند ماهی برنامه‌ریزی برای استفاده از قطار لازم است.

خادمی یادآور شد: قطعاً تا پایان سال کرمانشاهیان خواهند توانست از قطار استفاده کنند و نخستین سفر آن‌ها به مشهد مقدس خواهد بود.