مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت: از این استان پنج هزار و 750 نفر برای انجام مناسک حج به سرزمین وحی اعزام می شوند و آنها با شرکت در کلاس های توجیهی، آموزش های لازم را فرا می گیرند.

به گزارش مرور نیوز، غلامعلی زاهدی روز جمعه تصریح کرد: هنوز تاریخ اعزام زائران سرزمین وحی از این استان قطعی نشده است اما به احتمال زیاد 12 یا 13 مرداد این افراد به مدینه اعزام می شوند.
وی افزود: زائران بیت الله الحرام از استان اصفهان به همراه 204 عوامل اجرایی، 20 پزشک و 50 عوامل هتل در قالب 41 کاروان به سرزمین وحی اعزام می شوند.
مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان اعلام کرد: از استان اصفهان 22 کاروان مدینه قبل و 19 کاروان مدینه بعد هستند که پیش از اعزام طی 10 جلسه آموزش های لازم درخصوص انجام مناسک حج و دیگر قانون و مقررات مربوطه را فرا می گیرند.
وی افزود: جلسات آموزشی زائران سرزمین وحی و مشارکت کنندگان در حج ابراهیمی امسال از ابتدای ثبت نام آغاز شده و تا یک هفته پیش از اعزام ادامه می یابد.
به گزارش ایرنا, امسال 85 هزار و500 زایر ایرانی در قالب 600 کاروان با 335 پرواز برای انجام مناسک حج راهی عربستان می شوند.
از 335 پرواز، مقصد ١٧٩ پرواز مدینه و ١٥٦پرواز, جده است.
عملیات انتقال زایران ایرانی به عربستان از 9 مرداد با اعزام نخستین کاروان آغاز می شود و آخرین گروه زایران ایرانی نیز سوم مهر به کشور بازمی گردند.