فرماندار قرچک بیان اینکه فرهنگ‌سازی مهم ترین راهکار جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز است، از برخورد جدی با ساخت وسازهای غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، مسعود مرسلپور صبح شنبه در جلسه ستاد مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز شهرستان قرچک گفت: مجلس شورای اسلامی مصوبه ای در خصوص قانون مجازات استفاده کننده غیر مجاز از آب، برق، گاز و تلفن داشته که به تأیید شورای نگهبان رسیده که به حسن روحانی رئیس جمهور ابلاغ شد و برای دادگستری در جهت اجرا و یک مواردی از جرایم را مشخص کرد که در ماده 4 آمده است که مهم است و مشکل مردم را به طور موقت حل می کند.

وی افزود: در این قانون دستگاه های ذی ربط می توانند نسبت به برقراری انشعاب های غیر دائم خدماتی عمومی موضوع این قانون مطابق با تعرفه مربوطه تا تعیین و تکلیف قانونی از مراجع زیر صلاح اقدام کنند و یعنی موضوع نشان میدهد که در واقع نظام، دولت و مجلس به این مورد هم نظر شده اند که بعضی از موانع تولید و اشتغال رفع شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک با بیان اینکه فرهنگ‌سازی مهم ترین راهکار جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز است، بر برخود جدی با عوامل ساخت و ساز غیر مجاز تاکید کرد.

مرسلپور یکی از عامل های ساخت و سازهای غیر مجاز را عدم اطلاع رسانی درست به مردم دانست و گفت: ما باید با فرهنگ سازی از ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح شهرستان جلوگیری کنیم و با اقدامات پیشگیرانه مانع افزایش تخلفات در حوزه ساخت و ساز شویم.

فرماندار قرچک در پایان افزود: شهرداری و دهیاریها باید به ساخت و ساز غیر مجاز در حوزه خود کنترل بیشتری داشته باشد، زیرا تخریب عواقب نگران کننده ایی دارد و نباید بگذاریم کار به آن جا برسد و در همان مراحل اولیه جلوی این امر گرفته شود .

گفتنی است، جلسه ستاد مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز شهرستان قرچک به ریاست مسعود مرسلپور فرماندار و با حضور مصطفی زینت بخش معاون برنامه ریزی فرمانداری، حسین عباسی بخشدارمرکزی و دیگر اعضای این شتاد در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.