فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: بسیاری از صنایع امروز باید بازتعریف شوند و تولیدکنندگان به نیازهای مصرف‌کننده داخلی توجه کنند.

به گزارش مرور نیوز، هدایت‌الله جمالی‌پور بعدازظهر امروز در جمع شماری از مسؤولان شهرری، با اشاره به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» نامگذاری شده است، اظهار داشت: در عرصه مبارزه با مواد مخدر که یکی از تهدیدات دشمن است، خوشبختانه با تلاش‌های نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات به موفقیت‌های خوبی رسیده‌ایم؛ ولی در عرصه مبارزه با قاچاق کالا متأسفانه آن‌طور که باید به موفقیت دست نیافته‌ایم.

وی با بیان اینکه ری سیزدهمین شهر صنعتی کشور و دهمین شهر صنفی است، اظهار داشت: با مدل توسعه صنعتی فعلی در کشور اقتصاد دچار روزمرگی شده است و برای رسیدن به شرایط مطلوب بسیاری از صنایع باید بازتعریف و صنایعی که برای اقتصاد کشور سودزا و مفید نیستند، از چرخه خارج شوند.

فرماندار ویژه شهرستان ری، تجمل‌گرایی و میل به مصرف کالاهای خارجی را جدی‌ترین بحث اقتصاد کشور دانست و خاطرنشان کرد: در زمینه تولید کالا خوشبختانه ظرفیت‌های زیادی در داخل کشور داریم؛ ولی تجمل‌گرایی و میل به مصرف کالاهای خارجی یکی از مهم‌ترین عوامل تهدیدکننده تولید داخلی است.

جمالی‌پور توجه به کیفیت در امر تولید کالا را یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در جلب مشتری ارزیابی کرد و اظهار داشت: اگر تولیدکنندگان به نیازهای مصرف‌کننده داخلی توجه کرده و افزایش کیفیت را سرلوحه کار خود قرار دهند، در ترغیب مصرف‌کننده به مصرف کالاهای داخلی موفق خواهند شد.

وی اسراف‌کاری در مصرف آب و نان را یکی دیگر از مشکلات اجتماعی برشمرد و یادآور شد: برای رسیدن به الگوی مصرف درست باید اقتصاد خانواده در جامعه بازتعریف شود.