نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: حجاج شیعه و سنی استان در ایام انجام فریضه حج با انسجام و همبستگی کامل، الگوی وحدت مسلمانان بوده و اتحاد خویش را به جهانیان نشان دهند.

به گزارش مرور نیوز از دفتر امام جمعه گرگان آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار با مدیر و کارگزاران حج گلستان اظهار کرد: در استان ما روابط خوبی بین شیعه و سنی برقرار است و باید این وحدت و انسجام به دنیا نشان داده شود.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری فلسفه حج را توحید و یکتا پرستی عنوان کرد و افزود: مسلمانان در فریضه حج با 100 زبان به دنیا اعلام می کنند که فقط بنده خدای یکتا بوده و کاخ های دنیا برای آنان ارزشی ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تاکید بر اینکه منافع مورد نظر خداوند در حج مسائل مادی نیست، اضافه کرد: منافع مسلمانان این نبوده که پارچه و سوغات و وسایل مختلف خریده و همراه خود به کشور بیاورند.
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه با خرید در مراسم حج برای کارگران چینی، آمریکایی و اروپایی کار و درآمد تولید می شود، افزود: حج جای معامله و کسب درآمد نیست، بلکه محل کسب معنویت است.
امام جمعه گرگان ادامه داد که مسلمانان باید کالا و اجناس مختلف تولید کرده و آن را در کشورهای مسلمان به فروش برسانند نه اینکه وابسته به کشورهای دیگر باشند.
آیت الله نورمفیدی همچنین فلسفه حج را پاک کردن دل از تیرگی ها بیان کرد افزود: حج جای طواف و راز و نیاز است ولی ما از هدفی که قرآن فرموده دور شده ایم و باید منافع مسلمین را در نظر بگیریم.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری؛ مسئولیت روحانیون و مدیران کاروان ها را در فریضه حج مهم برشمرد و گفت: علما و مدیران کاروان ها باید با زبانی که برای مردم قابل پذیرش باشد مسائل مهم حج را آموزش دهند و آنها را نسبت به مسائل آگاه کنند.
به گفته رضا درگاهی رییس سازمان حج و زیارت گلستان؛ امسال حدود 6هزار و 700 گلستانی به سفر حج اعزام می شوند.