رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلاردشت گفت: از ابتداء سال جاری تاکنون بیش از 34هزار از اراضی منابع طبیعی کلاردشت آزاد سازی شد .

به گزارش مرور نیوز، وحید مشایخ پول در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از 34 هزار متر از اراضی منابع طبیعی کلاردشت آزاد سازی شد اظهارکرد: ارزش اراضی آزاد سازی شده حدود 34 میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: این اراضی با حکم قضایی و دراجرای تبصره ذیل ماده 55 صورت گرفت همچنین از این سطح حدود 30 هزار مترمربع در اجرای چهار دستور محاکم قضایی و حدود چهار هزار و 136 مترمربع در چهار فقره نیز در اجرای تبصره ذیل ماده 55 انجام شد.

مشایخ پول خاطر نشان کرد: مأموران منابع طبیعی به محض مشاهده هرگونه تصرف غیرقانونی به اراضی ملی آن را آزاد کرده و به وضعیت سابق در خواهند آورد. در آزاد سازی اراضی ملی دو سازه 100 و 40 متری نیز تخریب شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلاردشت در ادامه از مطالعه پروژه آبخیزداری در سطح 161 هزار هکتار از منطقه "ونداربن" این شهرستان خبر داد و افزود : این مطالعه به منظور اجرای پروژه آبخیزداری و کنترل سیلاب با دو میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار صورت گرفت.

مشایخ پول، اجرای این پروژه را در کاهش و جلوگیری از سیلاب مهم ارزیابی و خاطر نشان کرد: بعد از سیل سال 90 در کلاردشت مطالعه بر روی این منطقه صورت گرفت.

وی همچنین از اجرای پروژه آبخیزداری در مرتع "گورت" روستای مجل و نیز روستای "کردیچال " خبر داد و افزود: در این پروژه دو هزار و 600 مترمکعب عملیات آبخیزداری به صورت ملاتی برای کنترل سیل انجام شد.