نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: حج طبق نص قرآن کریم و همچنین در احادیث و فقه جایگاه ویژه در اسلام و قرآن دارد.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار با دست اندرکاران حج و زیارت خراسان جنوبی در بیرجند افزود: کعبه معظمه رکن اسلام شمرده می شود و در جایی که بیت الله در مخاطره قرار گیرد مسلمانان با هر توان باید آن را حفظ کنند.
وی یادآور شد: اگر کسی ثروتمند باشد و به حج نرود به فرموده اهل بیت(ع) به او یهودی و یا نصرانی خطاب می شود.
وی گفت: مقام معظم رهبری به مسلمانان جهان بارها عرض کردند که از کفار تبعیت نکنید و این همان جهاد کبیر است.
وی اضافه کرد: خداوند در قرآن می فرماید« وَلَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً» یعنی مسلمانان نباید از کفار اطاعت کنند وقتی تعدادی از مسلمانان از کفار اطاعت کنند آن زمان مسجدالحرام منا و مکه معظمه که خداوند محل امن قرار داده، ناامن می شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: امروز از میانمار، بحرین، سوریه، پاکستان، فلسطین و ...توسط کفار ناامن شده است.
عبادی گفت: از روز اول که وهابیت ایجاد شد، محمد بن عبدالوهاب و سعودی ها مسلمانان را تحت عنوان شرک می کشتند و سعودی ها نیز در قتل عام طایف همه مسلمانان اهل سنت را کشتند و علمای بزرگ اهل سنت همان روز اول به مردم هشدار دادند که محمد بن عبدالوهاب فرد مشکل داری است اما کسی به حرف آنها توجه نکرد.
وی اظهار کرد: برای ما مسلمان نیجریه، بحرین، فلسطین و ... فرقی نمی کند و دفاع از جان و مال و ناموس همه مسلمانان وظیفه ماست.
همچنین مدیر دفتر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: « معنویت، اقتدار ملی و همبستگی اسلامی» به عنوان شعار حج سال 1396، از سوی بعثه مقام معظم رهبری اعلام شد.
ابوالفضل نوفرستی افزود: دشمن ملت ایران به دنبال این بودند که مردم ایران را از بدنه جهان اسلام جدا کنند.
وی اظهار کرد: فضاسازی سنگین بر علیه حج این رکن اسلامی انجام شد و در بعضی فضاهای مجازی هم شاهد آن بودیم.
وی ادامه داد: یکهزار و 700 زائر خراسان جنوبی بدون توجه به فضاسازی ها، در سال 1396 به حج اعزام می شوند.
وی یادآور شد: آیت الله ناصر مکارم شیرازی فرمودند که عده ای از تعطیلی حج خوشحال بودند و این افراد کسانی هستند که اعتقاد به حج نداشتند و مایل به مخدوش شدن چهره نظام بودند.
وی با بیان اینکه از نهم مرداد ماه 1396، اعزام حجاج شروع می شود و طول سفر آنها بین 30 تا 34 روز است، اضافه کرد: از زائران تقاضا داریم که به قانون کشور میزبان احترام بگذارند.