مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام از زیاده روی مصرف برق توسط مشترکان در سطح استان خبر داد و گفت: مردم باید درست مصرف کردن انرژی برق را مدیریت کنند تا با قطعی برق مواجه نشویم.

به گزارش مرور نیوز، هادی شیرخانی اظهار کرد: امسال گرمای بی سابقه هوا در کشور باعث شده تا مصرف وسایل گرمایشی و در نتیجه برق افزایش یابد بنابراین رکورد های بی سابقه ای برای پیک بار مصرف در کشور و حتی استان به ثبت رسیده است.
وی از افزایش مصرف برق در استان خبر داد و افزود: بیشترین میزان مصرف برق روزانه این استان در روزهای اوج مصرفی تابستان به طور معمول تا 300 مگاوات بوده که این شاخص در روزهای گذشته از 362 مگاوات در استان نیز فراتر رفته است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام با اشاره به رعایت ساعت اوج مصرف برق در شبانه ‌روز از سوی مردم یادآور شد: با وجود اطلاع رسانی های مکرر از سوی این شرکت، هیچ گونه همکاری از سوی مردم و حتی دستگاه های اجرایی در مدیریت مصرف برق وجود ندارد که اگر این روال ادامه داشته باشد قطعی برق را در سطح استان شاهد خواهیم بود.
شیرخانی گفت: هم اکنون مصرف برق استان در حال سبقت گرفتن از تولید است که در این خصوص اگر مردم صرفی جویی نکنند و این روال ادامه پیدا کند، قطعی برق محتمل است.
وی مدیریت مصرف توسط مشترکان را بهترین و کاراترین تدبیر دانست و اضافه کرد: ادامه همکاری مردم در مدیریت مصرف برق و اجرای طرح های مدیریت بار، از احتمال خاموشی ها ( قطعی برق برای ذخیره انرژی) در فصل گرم تابستان امسال جلوگیری می کند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام افزود: اگر مردم همکاری خود برای صرفه جویی در مصرف برق و استفاده بهینه از این انرژی را در طول هفته جاری ادامه دهند و با تنها خاموش کردن یک لامپ و رعایت مصرف در ساعات اوج مصرف دیگر هیچ گونه خاموشی را نخواهیم داشت.
شیرخانی تاکید کرد: ساعت اوج مصرف برق 12 تا 16 و از غروب آفتاب تا 11 شب است که مدیریت مصرف آن به ویژه در ساعت های اوج نقش مهمی در پیشگیری از خاموشی دارد.
وی به راهکارهای کاهش مصرف برق اشاره کرد و یادآور شد: خاموش کردن لامپ‌های اضافی، استفاده از دور کند در کولرهای آبی، تنظیم دمای کولر بین 23 تا 25 درجه سانتی ‌گراد، هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف‌شویی و جارو برقی به ‌طور همزمان بویژه در ساعت های اوج بار استفاده نشود.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر نیز روز گذشته(جمعه)اعلام کرد که با توجه به اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی از هفته جاری یک موج گرمای هماهنگ وارد کشور می‌ شود لذا در صورت عدم رعایت مدیریت مصرف شاهد قطعی برق در استان‌های تهران، ایلام، خوزستان، مازندران و کرمانشاه خواهیم بود.
بیش از 200 هزار مشترک از خدمات شرکت توزیع نیروی برق ایلام بهره مند هستند.