دبیرکل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: رویکردهای جدید جهاددانشگاهی به موضوع تحقیقات بخصوص در حوزه تجاری­ سازی منجر به تولید ثروت در کشور شده است. 

به گزارش مرور نیوز حسین وثوقی ایرانی، از جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد ریشه­ دار در کشور یاد کرد و افزود: از گذشته تاکنون شاهد فعالیتهای خوبی از سوی جهاددانشگاهی بوده­ایم و این نهاد از زمان تشکیل تاکنون، شناسایی خوبی جهت ایجاد ثروت از طریق ارائه خدمات تحقیقاتی و پژوهشی انجام داده است.

وی ورود جهاددانشگاهی در بحث تجاری ­ سازی محصولات و تعامل با اتاق بازرگانی در این زمینه را رویکرد مثبتی دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم این تعاملات به توسعه و افزایش ثروت استان و تجاری سازی محصولات بومی کمک کند.

دبیرکل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل بهترین فعالیت که موجب ایجاد ارزش افزوده می شود را تحقیقات و پژوهش خواند و اظهار داشت: با توجه به اینکه در سطح بین‌المللی رخدادهای ویژه اقتصادی در سایه فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی و شکل گیری یک مرحله جدید در اقتصاد دنیا را شاهدیم امیدواریم کشور ما نیز بر اساس بند 16 گانه اقتصاد مقاومتی در راه توسعه و تولید ثروت از محل تحقیقات و پژوهش گام بردارد.

وثوقی با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان اردبیل می تواند علاوه بر تولید کالا و محصول در حوزه خدمات نیز فعالیت کند، اضافه کرد: پیشنهاد می‌­کنم این نهاد در حوزه تجاری و بازرگانی و خدمات نیز ورود پیدا کرده و با نیازسنجی و تکمیل زنجیره­‌های ثروت آفرین در استان به ایجاد توسعه کمک بیشتری نماید.

وی تصریح کرد: کشف حوزههای سرمایه گذاری توسط اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی صورت میگیرد و جهاددانشگاهی می‌­تواند در زمینه تحقیقات و تجاری ­سازی محصولات با این نهاد همکاری کند.