مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری از اهدای بیش از هفت هزار واحد خون در استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، محمد ملک‌محمدی 9 مرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار داشت: درچهار ماه ابتدای سال جاری 10 هزار و 867 نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان‌های شهرکرد، بن و بروجن مراجعه کردند که از این تعداد هفت هزار و632 نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان در ادامه افزود: از این تعداد اهداکننده، پنج هزار و سه نفر اهدا کننده مستمر و دو هزار و 629 نفر اهدا کننده با سابقه بودند.

وی تعداد اهداکنندگان خانم در سال جاری را 219 و آقایان هفت هزار و 413 نفر اعلام کرد و گفت: متأسفانه اغلب خانم‌ها به دلیل باورهای نادرست و اعتقاد به کم خونی از انجام این عمل خودداری می‌کنند.

وی از رشد سه درصدی اهدای خون در استان طی چهار ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه خبر داد و گفت: خوشبختانه به دلیل اهدای خون مردم استان، چهارمحال و بختیاری تا کنون با کمبود خون مواجه نبوده است.

مدیرکل انتقال خون استان خاطرنشان کرد: از خون اهداء شده برای بیماران مبتلا به تالاسمی، نیازمند به فرآورده‌های خونی و بیماران بستری و تصادفی و سوختگی استان استفاده و مازاد آن به استان‌های اصفهان، اهواز و تهران صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خون‌ اهداکننده‌های مستمر، خون سالم‌تری است، تصریح کرد: سیاست سازمان بر این است که اهداکنندگان بیشتر به سمت اهداکننده مستمر پیش روند، بر این مبنا که اهداکننده‌ای که برای نخستین بار به مرکز اهدای خون مراجعه می‌کند مورد بررسی سلامت قرار می‌گیرد و اگر سالم بود، تنها از او یک نمونه خون گرفته می‌شود و سه ماه بعد برای اهدای خون به فرد فراخوان داده می‌شود و پس از آزمایشات، در صورت سلامت، خون را اهدا می‌کند.