دبیر جشنواره سراسری عکس مستند تبریز از جزئیات برگزاری این جشنواره خبر داد.

به گزارش مرور نیوز نقل از روابط عمومی جشنواره سراسری عکس مستند تبریز، کریم ارجمند اظهار داشت: تک‌عکس‌هایی که صرفا جنبه زیبایی داشتند، امروز جای خود را به مجموعه عکس‌های روایی و مستند از انسان و جهان پیرامونش داده‌اند.

وی ادامه داد: تبریز و آذربایجان با تاریخ کهن و ارزشمند خود بستری مناسب برای ثبت عکس‌های مستند به شمار می‌آید و به همین دلیل جای جشنواره‌ای که صرفا به عکس‌های مستند بپردازد، در استان و شهر ما خالی دیده می‌شد.

دبیر جشنواره سراسری عکس مستند تبریز تصریح کرد: در همین راستا بنده طرح اولیه جشنواره سراسری عکس مستند تبریز را در هیئت مدیره انجمن عکاسی استان مطرح کردم که پس از تصویب این طرح در انجمن، طرح به تایید و تصویب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره کل هنرهای تجسمی وزارت کشور نیز رسید و پس از آن شورای سیاست‌گذاری جشنواره تشکیل شد.

وی انتخاب داوران جشنواره سراسری عکس مستند تبریز را بسیار مهم و حساس خواند و افزود: با توجه به اینکه داوری یک جشنواره سراسری کار آسانی نیست، داوران‌مان را از نقاط مختلف انتخاب کردیم؛ «پائولو پاتریزی» عکاس ایتالیایی، «مجید سعیدی» از تهران و «حسین صدری» عکاس باسابقه تبریزی در نهایت به عنوان داوران جشنواره انتخاب شدند.

ارجمند از برگزاری برخی برنامه‌های جنبی در طول جشنواره خبر داد و گفت: برپایی کارگاه 6 روزه توسط عکاس ایتالیایی در تبریز و برپایی نمایشگاه‌های مجازی و واقعی عکس، از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره خواهد بود.

وی در پایان درباره گاه‌شمار جشنواره نیز تشریح کرد: تا 26 مرداد علاقه‌مندان می‌توانند عکس‌های خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند که به هیچ وجه این زمان تمدید نخواهد شد. 30 مرداد آثار راه‌یافته به جشنواره اعلام خواهند شد، 1 الی 6 شهریور نیز کارگاه، و 8 شهریور نیز اختتامیه جشنواره و افتتاحیه نمایشگاه با معرفی آثار برتر برگزار می‌شود.

شایان ذکر است نادر فارغی، کریم ارجمند، آیدین صیامی، بهرام تندران و مجید فرهمندی شورای سیاست گذاری جشنواره را تشکیل می‌دهند و سهیلا صنم‌نو نیز مسئولیت دبیرخانه را عهده‌دار است.

این گزارش می‌افزاید علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیش‌تر و شرکت در جشنواره، به وب‌سایت جشنواره عکس مستند تبریز به نشانی www.tabrizphotofest.com مراجعه نمایند.