دادستان یزد گفت: با مزاحمت برای بانوان و اطفال، رانندگی‌های پر خطر و لایی‌کشی، کشف حجاب بانوان در خودرو، سگ‌گردانی و استفاده از شیشه‌های دودی با سابقه تکرار از سوی متخلفین برخورد می شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از دادستانی کل کشور، «علی‌اکبر شمس» استفاده از شیشه‌های دودی، استفاده از سیستم‌های صوتی نامتعارف و ایجاد آلودگی صوتی و مخدوش کردن تعمدی پلاک خودروها را از دیگر مسائلی خواند که باید در دستور کار پلیس اطلاعات و امنیت قرار گیرد.

این مقام قضایی در استان یزد اضافه کرد: تمام هم و غم دستگاه قضایی ایجاد امنیت و آرامش مردم است و در اجرای مواد ۶۱۸،۶۱۹،۶۳۸ و 720 قانون مجازات اسلامی باید تذکر به اصلاح، اقدام پیشگیرانه و برخورد بازدانده مقتضی توسط مأموران کارآزموده، مجرب و آموزش دیده صورت گیرد تا ضمن کسب بالاترین رضایت مردم، تأثیر گذاری مثبتی در جهت عدم تکرار جرائم مذکور توسط افراد خاطی صورت پذیرد.

دادستان یزد اتخاذ تدابیر حفاظتی و امنیتی را در برخورد با افراد مخل نظم و امنیت خواستار شد و تأکید کرد: در صورت مشاهده ارتکاب جرائم مطرح شده بلافاصله باید نسبت به توقیف خودرو و انتقال به پارکینگ اقدام قانونی صورت گیرد.

وی ادامه داد: پلیس باید سریعاً سوابق کیفری مرتکب را از اداره تشخیص هویت رصد و وضعیت تخلفات رانندگی را از پلیس راهور اخذ کرده و به جهت پیشگیری از وقوع جرم، سوابق را ضمیمه و همراه با متهم گزارش لازم را به دادسرا ارائه کند.

شمس با هشدار و تذکر قانونی به مراکز و کارگاه‌هایی که مبادرت به دودی کردن غیرمجاز شیشه خودروها می‌کنند گفت: چنانچه در مجموع جرائم و تخلفات ذکر شده اعم از مزاحمت برای بانوان و اطفال، رانندگی های پر خطر و لایی کشی، کشف حجاب بانوان در خودرو، سگ گردانی و استفاده از شیشه‌های دودی و مخدوش بودن پلاک با سابقه تکرار از سوی متخلفین و با وجود تعهدهای سابق، همراه باشد باید خودرو مرتکب توقیف و مرتکبین به دادسرا معرفی شوند.

وی خاطرنشان کرد: اکثر شهروندان افرادی قانومدار و هنجارمند هستند اما عده ای به علل مختلف، با حرکات ناهنجار، آرامش، آسایش و امنیت مردم را خدشه دار می کنند که به لحاظ تصریح قانون و مطالبات مردمی، برخورد قاطع با این چنین افرادی اجتناب ناپذیر است.