استاندار قزوین گفت: با ایجاد زیرساختهای مناسب، بستر حضور سرمایه گذاران خارجی در استان برای تولید و اجرای طرح های صنعتی و کشاورزی مهیا شده است.

به گزارش مرور نیوز، فریدون همتی روز چهارشنبه در دیدار با هیئت تجاری کشور ترکیه که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: استان قزوین با ضریب اطمینان صد درصدی آماده استقبال از سرمایه گذاران خارجی است.

وی افزود: در حمایت از فعالیت سرمایه گذاران خارجی بویژه فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران کشور دوست و برادر ترکیه در استان جدی هستیم و همه نوع همکاری لازم را انجام می دهیم تا کارهای مشترکی با تجار ایرانی و ترکیه صورت گیرد.

استاندار یادآورشد: ایران و ترکیه با داشتن منافع مشترک و حسن همجواری که سابقه ای دیرین دارد در سالهای گذشته نیز در توسعه مناسبات فرهنگی، اقتصادی و تجاری پیشگام بوده اند و در شرایط کنونی نیز مناسبات دو کشور در حال توسعه است.

 

همتی یادآورشد: در صورت سرمایه گذاری مستقیم تجار ترکیه ای در استان قزوین زمینه کاهش هزینه های تولید و حمل و نقل فراهم می شود و ما نیز با دادن تسهیلات لازم آماده جذب سرمایه خارجی هستیم.

استاندار قزوین افزود: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان به عنوان رابط با هیئت تجاری ترکیه ای زمینه های همکاری و بررسی نیازهای تجار و سرمایه گذاران ترک را پیگیری خواهد کرد.

همتی اضافه کرد: قزوین با داشتن ظرفیت های صنعتی، تولیدی و دانشگاهی بستر خوبی برای تولید و اشتغال است و در حال حاضر شرکت های خارجی متعددی در استان حضور یافته و سرمایه گذاری کرده اند.

استاندار قزوین اظهارداشت: شرایط سرمایه گذاری با اطمینان کامل در استان قزوین مهیا شده و مدیران دستگاههای اجرایی نیز با همکاری همه جانبه موظف هستند همراه تولیدکننده و سرمایه گذار باشند تا کارها تسریع شود.

مصطفی شن از سرمایه گذاران کشور ترکیه هم در این دیدار گفت: از سه سال گذشته به فکر سرمایه گذاری در استان قزوین هستیم و با کسب اطلاعات لازم و رفع شبهات با عزم جدی برای اجرای طرح های تولیدی وارد این استان شده ایم که امیدواریم به نتیجه برسیم.

مصطفی شن بیان کرد: آماده سرمایه گذاری، خرید، و وارد کردن تکنولوژی در استان قزوین برای تولید هستیم داریم و از حمایت استاندار قزوین در این زمینه تشکر و قدردانی می کنیم و این همراهی عزم ما را برای حضور بیشتر کرده است.