بوشهر - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: هزار قطعه از پرندگان مهاجر تابستان‌گذران در استان بوشهر حلقه‌گذاری شدند.

به گزارش مرور نیوز، حسین دلشب صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر به عنوان یکی از نقاط بسیار مهم برای تابستان گذرانی پرندگان محسوب می‌شود که از جمله می‌توان به جزیره نخیلو اشاره کرد.

وی از حلقه‌گذاری هزار قطعه از پرندگان مهاجر تابستان‌گذران در جزیره نخیلو خبر داد و اضافه کرد: جزیره نخیلو با مساحت حدود 34 هکتار یکی از جزایر چند گانه پارک ملی دریایی دیر- نخیلو است.

دلشب با اشاره به اینکه هر ساله پرندگان متعدد و متنوعی برای تابستان‌گذرانی به این جزیره می‌آیند، خاطرنشان کرد: پرستو دریایی کاکلی کوچک و بزرگ، پرستو دریایی پشت تیره، پرستو دریایی گونه سفید و سلیم خرچنگ‌خوار از مهم‌ترین گونه‌ها هستند.

وی بیان کرد: از مهمترین اهداف اجرای طرح حلقه‌گذاری پرندگان می‌توان به شناخت بیشتر ویژگی‌های زیستی و اکولوژیک آنها و تشخیص سن و طول عمر پرندگان و تعین مسیرهای مهاجرتی و تغذیه ای و زادآوری آنها اشاره کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه امسال پانزدهمین سال اجرای طرح حلقه‌گذاری پرندگان است، افزود: نتایج خوبی از اجرای این طرح حاصل شده است.