رئیس مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب کشور(مرکز شیراز) از آغاز مطالعات ژئوفیزیک هوایی با هدف شناسایی و اکتشاف آب‌های زیرزمینی در استان فارس خبرداد.

به گزارش مرور نیوز طهمورث یوسفی از آغاز مطالعات ژئوفیزیک هوایی در استان‌ خراسان رضوی با اولویت شناسایی آب های زیرزمینی خبر داد و گفت: مناطقی که با مشکل تامین آب برای ساکنان مواجه هستند و علاوه بر آن به عنوان مناطق کارستی یاد می‌شوند، برای این طرح در نظر گرفته شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه استان فارس با مشکل تامین آب دست به گریبان است، افزود: واحدهای زمین‌شناسی منطقه استعداد کارستی شدن را دارند که بر همین اساس مناطقی از فارس جهت انجام مطالعات تکمیلی در نظر گرفته و مطالعات ژئوفیزیک هوایی با روش الکترومغناطیس به منظور اکتشاف آبهای زیرزمینی آغاز شد.

رئیس مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب کشور(مرکز شیراز) ادامه داد: کارشناسان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور برای حل معضل کم آبی کشور در پی اکتشاف منابع آب‌های کارستی هستند که بر همین اساس عملیات اکتشافی و مطالعاتی با اولویت مشکل کم آبی، خروج آب و مخازن آبی که با احتمال از دست دادن کیفیت به مرور زمان در حال انجام است.

یوسفی اظهار کرد: بهره‌برداری از منابع آب کارستی که در سازندهای سخت و کربناته تشکیل می‌شود، می‌تواند به حفظ منابع آب زیرزمینی و جلوگیری از فرونشست زمین کمک فراوانی کند.