مدیر مؤسسه غدیرشناسی گفت: در حوزه غدیرشناسی نیازمند برنامه‌های ریشه‌ای و زیربنایی هستیم و نباید به بزرگداشت‌ها و مراسم اکتفا کرد.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام سعید شاه‌آبادی صبح امروز در دیدار با آیت‌الله سید یحیی جعفری، نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: مؤسسه غدیرشناسی از سال 89 راه‌اندازی شده و فعالیت‌های خود را به‌صورت مستمر طی سال و در حوزه آموزشی و معرفتی دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: دوره‌های آموزشی مؤسسه غدیرشناسی در استان‌های مختلف کشور و به اذن نماینده ولی فقیه برای محبان اهل بیت (ع) از عموم مردم برگزار می‌شود تا بتوانند دفاع عالمانه و استدلالی از غدیر داشته و به شبهات پاسخ دهند.

مدیر مؤسسه غدیرشناسی افزود: تاکنون 10 هزار نفر در 21 شهر کشور در کلاس‌های آموزشی و معرفتی غدیرشناسی شرکت داشته‌اند و در برخی مناطق نیز حضور قابل توجهی از اهل تسنن را در کلاس‌ها داریم، بدون اینکه کوچکترین خدشه‌ای به وحدت وارد شود.

این مسؤول گفت: سال گذشته تمرکز کار را در استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان گذاشتیم و هیچ استانی بدون اجازه نماینده ولی فقیه وارد نشدیم و تاکنون در هشت استان حضور یافته و کلاس‌ها برگزار شده است.

وی تصریح کرد: مؤسسه غدیرشناسی خصوصی است و بدون ارتباط دولتی با نهادهای متعددی از جمله سپاه، ارتش، شهرداری‌ها، استانداری‌ها و … توافقاتی داشتیم و از خیران و مردم نیز کمک می‌گیریم.

شاه‌آبادی عنوان کرد: در دیدارهایی که با ائمه جمعه داریم، با توجه به شأنیت و جایگاه از آنها درخواست کمک‌های معنوی داریم تا از توصیه‌ها و ارشاد آنها بهره ببریم و فعالیت‌های این مؤسسه طی سال استمرار دارد.

وی افزود: در مورد غدیر تنها به بزرگداشت‌ها و مراسم بسنده شده است که کافی نیست و باید کار زیربنایی و ریشه‌ای در این حوزه انجام داد.