رییس پلیس فتا استان یزد گفت: در دنیای خوش خط و خال فضای مجازی به نفع سلامت خانواده است که همراه فرزندان در فضای مجازی باشیم.

به گزارش مرور نیوز، سرگرد«مرتضی ابوطالبی» اظهار داشت: امروزه کودکان با بلوغ زودرس، از لحاظ جسمانی با همسالان خود هماهنگی ندارند. به همین جهت اغلب مضطرب هستند واعتماد به نفس ندارند .

وی افزود: این گونه کودکان گاهی به دلیل تفاوت های جسمانی از طرف دوستان طرد شده، به تنهایی و گوشه گیری محکوم می شوند، این تغییرات جسمانی بر خلق و خو و تعامل کودکان با والدین نیز تاثیر گذار بوده و معمولا با افزایش اختلافات بین والدین و کودکان همراه است .

رییس پلیس فتای یزد گفت: از این رو بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مامن و پناهگاهی برای این افراد شده است و آنها در پی دوستی ها آنلاین به دنبال گم کردن تنهایی خود هستند .

سرگرد ابوطالبی تصریح کرد: غفلت خانواده‌ها از فرزندان در این فضا باعث می‌گردد تا آنها به راحتی در دام مجرمان سایبری افتاده و یا از سوی این افراد به انحراف اخلاقی کشیده شوند.

این مقام مسئول با بیان این که برخی کاربران در این فضا رعایت اخلاق را نمی‌کنند، گفت: این امر باید مورد توجه والدین باشد تا فرزندان آنها در دام این‌گونه مجرمان که موارد مستهجن را ارسال می کنند باشد .

وی با اشاره به دستگیری گرداننده کانال شبکه اجتماعی مستهجن با سه هزار عضو اظهارداشت: هر چند این فرد از سوی پلیس فتا دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد، اما آسیبی که به کاربران کم سن و سال این کانال از نظر روحی وارد شده است غیر قابل جبران است و این امر بر عهده خانواده‌هاست تا نظارت بیشتری بر فعالیت آنلاین فرزندان خود داشته باشند .

ابوطالبی در بخش دیگری از سخنان خود به شهروندان توصیه کرد: به عنوان زنگ خطر، بهتر است اینگونه از خود سوال کنیم که ما والدین در مورد تاثیرات عکس و فیلم های پورن بر فرزندمان تا چه حد اطلاع داشته و چه اقداماتی را انجام داده ایم!؟

وی با بیان این که فراموش نکنیم که اگر امروز دست فرزندمان را نگرفته و از لبه باریک فضای مجازی و اینترنت به سلامت عبور دهیم، شاید فردا برای نجات او کمی دیر باشد، گفت: همراهی والدین با فرزندان در فضای سایبر یک امر ضروری است که باید والدین آن را انجام دهند تا فرزندان آنها در دام مجرمان یا منحرفان سایبری گرفتار نشوند .