شیراز- آیین افتتاح نمایشگاه نقاشی و کاریکاتور شادروان محمد رفیع ضیایی با حضور هنرمندان، مسئولان و خانواده مرحوم ضیایی در نگارخانه سبز لار برگزار خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، این نمایشگاه که ساعت ۲۰:۳۰ سه شنبه 17مرداد ماه افتتاح خواهد شد به مدت 3 روز و ازساعت 18 الی 22 پذیرای علاقه مندان به هنر تصویرگری خواهد بود .

این آثار مشتمل بر 32 کاریکاتور است که با موضوعات روز دنیا، پیشتر در نشریات مختلف کشور چاپ گردیده و همچنین 21تابلو نقاشی آبرنگ و رنگ روغن که از سال 1362 تا قبل از درگذشت این هنرمند خلق شده است .

محمدرفیع ضیایی، درسال 1327خورشیدی در شهر اوز لارستان تولد یافت؛ این هنرمند بیش از 30 سال در مطبوعات ایران فعالیت کرد و آثار بسیاری از جمله کتاب و مقاله تالیف نمود .

زنده یاد ضیایی با نشریات متعددی از جمله مجله هزارقصه و کارتون برای کودکان همکاری داشت و افزون بر این عضو هیات تحریریه مجله فکاهی و طنز فکاهیون، عضو هیات تحریریه در نشریات موسسه گل آقا(هفته نامه، ماهنامه، سالنامه گل آقا و کتاب کاریکاتور)، مجله کیهان کاریکاتور و مجله پیلبان بود .

از جمله کتاب های او، میز ریاست، زمستان را هیچی، بهار را عشق است، یک گره کوچک در زندگی آقا امجد، خواجه بفهمه چی میشه و آدم همیشه نگرانی چون بنده، است .

استاد محمدرفیع ضیایی، نیمه شب سوم تیرماه سال 95 بر اثر حمله قلبی در سن 68سالگی در تهران دار فانی را وداع گفت .