سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مبلغ تعهد دولت جهت کمک به قطار شهری اصفهان 118 میلیارد تومان است که دولت تقبل کرده در مرحله اول 20 میلیارد تومان از تعهد خود را به صورت اسناد خزانه به شهرداری اصفهان جهت تحویل به پیمانکاران تحویل بدهد.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، ندا واشیانی پور در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه در روز گذشته یکصد و پنجاه و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه لایحه ای به همراه تفاهم نامه تنظیمی، شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه در سقف مبلغ 2 هزار میلیارد ریال جهت اجرای پروژه های شهرداری اصفهان و لایحه پیشنهاد خرید 13 میلیارد ریال سیمان (هر تن یک میلیون و 55 هزار ریال) توسط سازمان عمران شهرداری اصفهان از کارخانه سیمان اردستان به صورت 30درصد نقد و 70 درصد غیرنقد به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: همچنین لایحه ای به همراه تفریغ بودجه و گزارشات مالی سال94 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان و همچنین لایحه ای همراه تفریغ بودجه و گزارشات نهایی مالی سال 93 سازمان مدیریت پسماند با تاکید بر مبنا قرار دادن قیمت تمام شده برای خرید خدمات و فروش فرآورده های تولیدی به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: همچنین آقای رجالی، مدیرکل پست استان اصفهان جهت تبادل نظر در امور شهروندان میهمان جلسه علنی شورای شهر بود که در این جلسه بسیاری از مسائل از جمله طرح ملی نشانی استاندارد مکان محور G.NAF مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: این طرح شامل مزایایی از قبیل دسترسی آسان و سریع به نشانی استاندارد، امکان جانمایی مکان، امکان سرویس دهی سریع و مطمئن در حوادث و یا مدیریت بحران، ایجاد سرویس تایید و استعلام نشانی مبتنی بر نقشه برای سازمان ها و موارد دیگر است.

واشیانی پور با اشاره به لایحه دوفوریت مترو تاکید کرد: به دلیل عدم تحقق نقدینگی ریالی مورد نیاز دولت جهت انجام تعهدات ذکر شده در بودجه سال 1395 مصوب مجلس شورای اسلامی و پرداخت مبالغ ریالی تعیین شده در قانون بودجه دولت تصمیم گرفت که این مبالغ را به صورت سند رسمی بهادار در راستای تایید مطالبه از دولت منتشر و به پیمانکاران و طلبکاران طرح های عمرانی تحویل بدهد.

وی با تاکید بر اینکه این اسناد که نام اسناد خزانه نامیده می شود قابل معامله در فرابورس ماست و پیمانکاران می توانند آن را در فرابورس به فروش رسانده و مبلغ ریالی آن رادریافت کنند، افزود: مبلغ تعهد دولت جهت کمک به قطار شهری اصفهان 118 میلیارد تومان است که دولت تقبل کرده در مرحله اول 20 میلیارد تومان از تعهد خود را به صورت اسناد خزانه به شهرداری اصفهان جهت تحویل به پیمانکاران تحویل بدهد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از آن جایی که بین مبلغ اسمی اسناد خزانه و قیمت معامله آن ممکن است حدود 20 درصد تفاوت قیمت وجود داشته باشد، شهرداری قبول اسناد خزانه و تقبل مابه التفاوت آن را در قالب لایحه ای به شورا ارائه کرد که مورد تصویب قرار گرفت.

وی با اشاره به شرکت شهر آتیه اظهار کرد: در سال جاری بخشی از درآمدهای شهرداری که در قانون بودجه سال 95 شهرداری پیش بینی شده بود، در قالب بودجه نقدی و ریالی محقق نشده و در مقابل درآمدهای ملکی و غیرنقدی حتی بیش از مبلغ پیش بینی شده در برخی از ردیف ها، تحقق یافته است.

واشیانی پور ادامه داد: شهرداری برای جلوگیری از توقف اجرای طرح های عمرانی شامل پل ها، زیرگذرها، روگذرها، تقاطع های غیرهمسطح، ابنیه و تاسیسات شهری قراردادی را با شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه وابسته به بانک شهر منعقد کرده تا آن شرکت براساس این قرارداد مبلغ ریالی هزینه شده در این طرح ها را پرداخت کند.