مدیرکل ‌آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران معتقد است آموزشهای تئوری جوابگوی اشتغال جوانان نیست. او تاکید دارد که جوانان برای ورود به بازار کار باید از کتابها خارج شوند و دست به کار عملی بزنند.

به گزارش مرور نیوز مجید تهرانیان، اظهار کرد: در حال حاضر ساختار دانشگاه‌ها با سیستم تئوری عجین شده و چندان از آموزشهای غیرتئوری استقبال نمی‌کنند اما این ساختار باید بشکند و شکستن آن به تغییر فرهنگ نیاز دارد.

وی از گسترش آزمون‌های آنلاین سازمان فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: در طول چند سال گذشته سازمان برای صدور گواهی نامه‌های مهارتی، آزمون‌های تئوری و عملی برگزار می‌کرد ولی رویکرد سازمان فنی و حرفه‌ای به سمتی است که توسعه آزمون‌های آنلاین را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران درعین حال به اجرای طرح آموزش‌های مهارتی در جوار دانشگاه‌ها اشاره و اظهار کرد: این طرح از سالهای گذشته وجود داشته و دانشگاه‌هایی که بخواهند به دانشجویان دوره‌های عملی ارائه دهند و آمادگی ارائه آموزش‌های مهارتی در کنار آموزش‌های تئوری را داشته باشند می‌توانند از این امتیاز بهره مند شوند.

تهرانیان ارائه آموزش‌های در مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی را یکی از اقدامات سازمان آموزش و حرفه‌ای‌ عنوان کرد و گفت: این مراکز به منظور گسترش آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز صنایع به وجود می‌آیند و فعالیت آنها تحت نظارت و هدایت آموزشی اداره ‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران است.