امام جمعه همدان با بیان اینکه خبرنگاران باید در راستای بیداری مردم قلم بزنند، گفت: اهالی رسانه باید همیشه حق محور باشند.

به گزارش مرور نیوز، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر یکشنبه در دیدار اصحاب رسانه استان همدان با تبریک روز خبرنگار و بیان اینکه هر اندازه خبررسانی از نظر کیفی و کمی مطلوب باشد، خبرهای فوری، خوب، زود و با اعتماد بالا به مردم می‌رسد، گفت: اگر خبر به موقع مخابره شود، می‌توان اتفاقات را به موقع کنترل کرد کمااینکه باید علاج واقعه قبل از وقوع مدنظر باشد.

وی به حادثه ساختمان پلاسکو تهران اشاره کرد و با بیان اینکه در صورت اطلاع‌رسانی به موقع، کنترل اتفاقات بهتر خواهد بود، افزود: خبرنگاران با عشق در کار، اطلاع‌رسانی به موقع، جان و مال افراد بسیاری را نجات داده و کشور و نوامیس را حفظ می‌کنند.

آیت الله محمدی با بیان اینکه در حرفه ای اگر حقوق کافی وجود نداشته باشد عشق و انگیزه‌ای نمی‌ماند، گفت: اهالی رسانه‌ با عشق و انگیزه بالا مشغول احسان، خدمت و نجات انسان‌ها هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه نباید به قضاوت مردم در خصوص شغل خود نگاه کنیم بلکه باید ببینیم از دید خداوند شغل ما چه جایگاهی دارد، گفت: هرکار پرفضیلت و با ارزشی، پرخطر نیز هست.

وی با بیان اینکه خبرنگار باید عادل باشد و تا خبری قطعی نبود آن را نقل نکند، عنوان کرد: خبرنگار باید خبر و اتفاقات را بدون اظهار نظر، بدون غرض‌ورزی و دستکاری نقل کند چراکه در غیر این صورت ارزش کار پایین می‌آید.

آیت الله محمدی با تأکید بر اینکه اگر رسانه‌ای‌ها در اطلاع‌رسانی خبر از خط قرمزها عبور نکنید در حال عبادت هستید، گفت: در صورتی که خبر وارونه به دست مردم برسد نتیجه وارونه می‌دهد و باید مراقب بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه خبرها و مطالب باید در راستای بیداری مردم باشد، افزود: در صورتی که خبرنگار یک نفر را از خواب غفلت بیدار و هدایت کند ارزش بسیاری دارد.

وی جمعیت خبرنگار اهالی رسانه را شاداب، موفق و مصمم دانست و عنوان کرد: اهالی رسانه باید همیشه حق محور باشند و خود را برای اتفاقات کوچک و بزرگ آماده کنند.

آیت الله محمدی تاکید کرد: خبرنگار باید در گفتار و نوشتار بسیار دقیق باشد چرا که اگر یک نقطه کم و زیاد شود خطرناک است.

رئیس خانه مطبوعات استان همدان نیز بابیان اینکه تجدید بیعت با مقام شامخ ولایت در آستانه فرارسیدن روز خبرنگار هدف از انجام این دیدار است، گفت: 17 مردادماه به مناسبت سالگرد شهادت مظلومانه شهید صارمی در سال 77 به نام روز خبرنگار نامگذاری شد.

 

محمدرضا عارف با اشاره به شهدای استان به ویژه شهدای فعال در عرصه خبر و رسانه، عنوان کرد: شهدای استان در سال‌های خون و خطر زحمات بسیاری در انعکاس اخبار کشیدند و عکس‌ها و تصاویری از این موارد در موزه‌ها و آرشیو برخی مراکز وجود دارد.

رئیس خانه مطبوعات استان همدان افزود: انعکاس اخبار و تصاویر دوران دفاع مقدس حاصل دسترنج کسانی است که با خون خود حقانیت انقلاب و نظام را امضا کردند.