رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح شبکه بزرگ آرمان شهر مهدوی با هدف ایجاد تشکیل جامعه مهدوی در استان برگزار می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، جواد محمودی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح شبکه بزرگ آرمان شهر مهدوی با هدف ایجاد تشکیل جامعه مهدوی با خصوصیات دولت مهدوی در دستور کار کانون‌های فرهنگی تبلیغی قرار دارد.

محمودی با اشاره به اینکه تمام اعضای کانون‌های فرهنگی تبلیغی و دیگر افرادی که در این کانون‌ها عضو نیستند می‌توانند در این طرح مشارکت داشته باشند، افزود: این طرح شامل 4 برنامه است که به موازات هم و در سیکل‌های مجزا اجرا می‌شود.

رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: نخستین برنامه از این 4 برنامه طرح "مهر مهدوی" است که مقرر گردید در این طرح بین نیازمند واقعی و بین افراد خیّر ارتباط برقرار کنیم و روش کار به این صورت است که پرداخت‌های نقدی به نیازمندان در این طرح حذف می‌شود و در ازای آن کارت بُن‌و کارت هدیه‌های تعریف می‌کنیم و با فروشگاه‌هایی که نازلترین قیمت‌ها و با کیفیت‌ترین کالا‌ها و کالاهای ایرانی را دارند هماهنگ می‌کنیم و به آنجا معرفی می‌شوند.

محمودی خاطرنشان کرد: بیشتر نیازمندان متأسفانه مهارت خرید کردن را ندارند که چه جنسی با چه قیمت و کیفیتی باید خرید کنند و شاید براساس عدم تجربه کافی باشد و سعی ما بر این است که نیازمندان از لذت خرید بهره‌مند شوند و برای خرید خود دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی گفت: طرح مهر مهدوی یکی از طرح‌های آرمان شهر مهدوی است و شامل نیازمندان واقعی است که حجب و حیا دارند و دست خود را جلوی هر کسی دراز نمی‌کنند.

رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ما برای آرمان شهر مهدوی در هر شهرستانی یک نماینده داریم که تحت عنوان کانون‌های فرهنگی و تبلیغی مشغول به فعالیت هستند و اعضای این کانون‌ها هر یک می‌توانند به عنوان یک عضو فعال عمل کنند و نسبت به شناسایی افراد نیازمند عمل کنند.

محمودی ادامه داد: طرح مهر مهدوی، شبکه‌ای مردمی است که از تمام اقشار جامعه در آن عضو هستند و به منظور فقرزدایی اجرا می‌شود و این مجموعه دارای اساسنامه، هیئت مدیره و چارت سازمانی مخصوص است و از بین این افراد کسانی که دارای روابط عمومی بالا و تخصص زیاد هستند انتخاب می‌شوند و کار آن‌ها تنها تحقیق در مورد صحت و صغم اطلاعات دریافت شده در مورد نیازمندان است که آیا افراد معرفی شده واقعا نیازمند هستند یا شغل آن‌ها کسب درآمد از طریق أخاذی از مردم است.

وی گفت: کار اعضای آرمان شهر مهدوی و طرح مهر مهدوی با فعالیت‌های بهزیستی و کمیته امداد و موسسات خیریه فرق دارد و فرق در این است که این موسسات و ادارات به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند و در فرهنگ‌سازی اسلامی و گسترش کار و همه‌گیر کردن افراد در مشارکت کردن فعالیت‌ها وارد نمی‌شوند.

رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی چهارمحال و بختیاری افزود: تلاش ما این است که همه افراد جامعه به صورت زنجیروار و بدون اینکه کسی از آن‌ها درخواست همکاری کند به نیازمندان کمک کنند و رفته رفته به سمتی برویم که هیچ نیازمندی در جامعه وجود نداشته باشد و هر فردی در جامعه بسته به درآمدی که دارد بتواند به یک یا چند نیازمند کمک کند.

محمودی گفت: موسسات خیریه‌ای که در جامعه وجود دارند فقط به یک بُعد از مشکلات جامعه می‌پردازند به عنوان مثال یک موسسه تنها در بحث کودکان بی‌سرپرست فعالیت دارد، یک موسسه فقط برای افراد معلول است اما طرح مهر مهدوی به صورت عام به تمام ابعاد نیازمندان جامعه نظر دارد به نحوی که کرامت انسانی کسی زیر سوال نرود و رابطه‌ای بدون واسطه بین خیر و نیازمند به وجود آید.