استاندار همدان با بیان اینکه رسانه‌ای می‌تواند موفق باشد و دوام آورد که شرافت حرفه‌ای خود را حفظ کند و صداقت داشته باشد، گفت: در استان همدان مسئولی اجازه ندارد از هیچ خبرنگاری شکایت کند.

به گزارش مرور نیوز ، محمد ناصر نیکبخت در آئین گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: قبول داریم که کار خبرنگاری بسیار سخت است و در بدترین شرایط نیز کار خود را کنار نمی‌گذارند و گاهی با بی احترامی‌هایی مواجه می شوند.

وی با اشاره به سخنان برخی از نمایندگان خبرنگاران در این برنامه گفت: خبرنگاران دچار افسردگی نمی‌شوند چون به کارشان عشق دارند و با وجودی که دستمزد آنچنانی ندارند ولی در دل به کار خود علاقمندند چراکه اگر خبرنگاران نباشند روزنامه‌ای وجود ندارد و صاحب امتیاز و مدیر مسئول منتظر محتوای خبرنگار پشت میز می‌نشیند و استاندار در جایگاه خود نمی‌تواند حقوق خبرنگاران را پرداخت کند و موجودیت روزنامه‌ها از خبرنگار است.

استاندار همدان با بیان اینکه اکنون که شبکه‌های مجازی گسترده شده‌اند, روزنامه‌ای می‌تواند موفق باشد و دوام آورد که شرافت حرفه‌ای خود را حفظ کند و صداقت داشته باشد افزود: در استان همدان مسئولی اجازه ندارد از هیچ خبرنگاری شکایت کند ولی برخی روزنامه‌ها بی‌لطفی می‌کنند و خبرهایی به نام من و دیگری چاپ می‌شود که در اینجا اخلاق حرفه‌ای رعایت نمی‌شود.

نیکبخت با تاکید بر اینکه از طرف ما به خبرنگاران ظلمی صورت نمی‌گیرد و شرف حرفه‌ای را باید حفظ کنیم‌، گفت: من از طرف تمام خبرنگاران قول می‌دهم که هیچ خبرنگاری با توجه به عشقی که به کار خود دارد شرف حرفه‌ای خود را نادیده نمی‌گیرد. ما باید برداشت‌های درستی داشته باشیم و اگر با نفوذ کنونی فضای مجازی خبر درست و با تحلیل به مخاطب ندهیم مخاطب از ما فاصله می‌گیرد لذا باید شرف قلم حفظ شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در منحرف شدن خواسته‌های انقلاب مشروطه برخی روزنامه‌ها نقش داشتند، گفت: 111 سال پیش مردم ایران مردم سالاری را مطالبه کردند در حالی که اکنون بسیاری جوامع زیرسلطه هستند.

وی بیان کرد: کارگروه رسانه را در استان همدان راه‌اندازی و به مسائل رسانه‌ها در این کارگروه پرداخته شده است و این کوچک‌ترین خدمتی است که می‌توانیم به رسانه و خبرنگاران داشته باشیم.

نیکبخت عنوان کرد: جامعه‌ای که خبررسانی و رسانه‌های آن بترسند و آلوده شوند آن جامعه منحرف می‌شود در حالی که قلم خبرنگار برای ما حمایت است و اگر رسانه و خبرنگار وجود نداشت انحراف دامن همه ما را در بر می‌گرفت.

استاندار همدان با بیان اینکه قانون شفافیت اطلاع رسانی و رسانه توسط دولت اجرایی شد و اجرای کامل آن در دولت دوازدهم انجام می‌شود، گفت: در سطح استان به طور قطع تغییراتی را به نفع مردم، جامعه و ایده‌های ارزشمند دولت و نظام داریم.

وی با بیان اینکه خبرنگار باید خوب و نیکو ببیند، بشنود و بنویسد و هر جایی که اشتباه کرد اشتباه خود را قبول کند، عنوان کرد: بیشتر از آنکه پشتیبان رؤسای رسانه‌ها باشم پشتیبان خبرنگاران هستم.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه شهرداری و شوراها ساختمانی راکه قرار است به رسانه‌ها بدهد، در این هفته اجرایی کنند، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشتر از همه با خبرنگاران همکاری و همراهی کند.

نیکبخت با اشاره به نقل قولی از وی در رسانه‌ها، گفت: مسئول سخنانی هستم که در رابطه با مدیران می‌گویم، میراث فرهنگی قطعا از قبل بهتر شده است البته خیلی جای کار دارد نگفته بودم میراث فرهنگی سرشکستگی ایجاد کرده است عین جمله‌ای که گفته شده را منتقل کنید چراکه از نقد استقبال می‌کنم.