نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه دشمن به دنبال گرفتن روحیه خودباوری از مردم ایران است، گفت: یکی از وظایف رسانه‌ها ترویج این روحیه در جامعه به ویژه بین جوانان و مسئولان است.

به گزارش مرور نیوز از یزد ، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی با اشاره به اینکه رسالت خبرنگاری یک رسالت آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی است، اظهار داشت: رسانه و مطبوعات پل ارتباطی بین روحیه مردم و بدنه جامعه و دولت است.

وی ادامه داد: یک خبرنگار می‌‌تواند به گونه‌ای فعالیت کند که عقل و فکر برخی از افراد را با تحول خوب روبرو کند و جامعه را به سمت خوبی‌ها و کمال هدایت کند و در مقابل هم می‌تواند تحولی نازیبا در اذهان مردم ایجاد و جامعه را با تشویش همراه کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه اینکه خداوند در قرآن کریم به قلم و آنچه می‌نویسند قسم می‌خورد به معنای اهمیت بسیار بالایی است که این دو دارند و باید حتما به آن توجه داشته باشیم، افزود: معمولا خداوند متعال به نعمت‌های بزرگش قسم می‌خورد و زمانی که به قلم قسم می‌خورد، به معنای این است که قلم می‌تواند تحول‌های بسیار عظیمی در جامعه ایجاد کند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: بسیاری از افراد جامعه به دنبال این هستند که دیگران چه می‌گویند و تحت تاثیر این گفته‌ها و نوشته‌ها قرار می‌گیرند، این موضوع که متاسفانه در بین بسیاری از مسئولان جهان هم وجود دارد سبب می‌شود که با انتشار مطالب نادرست، مشکلات بسیاری در جامعه به وجود آید.

وی رسالت عرصه خبر و رسانه را هدایت‌گری دانست و با تاکید بر اینکه یکی از وظایفی که بر دوش روحانیت و رسانه‌ها قرار دارد این است که تعقل و تفکر را در جامعه به ویژه در بین جوانان ترویج دهیم، ادامه داد: در صورتی که این دو موضوع در جامعه به صورت ویژه ترویج پیدا کند، زمینه‌ای فراهم می‌شود که افراد هر چیزی را که می‌بینند، می‌شنوند یا می‌خوانند را به عقل و فکرشان ارجاع دهند و پس از آن اقدام به بررسی آن کنند.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم سلامت را به جامعه بیاوریم و جوانان ما تحت تاثیر تبلیغات سوء بیگانگان قرار نگیرند باید به این صورت عمل کنیم که قدرت تعقل و تفکر را به جوانان بدهیم، در این صورت اگر جوانان در مقابل ده‌ها کانال ماهواره هم قرار گیرند، آن برنامه‌ای را انتخاب می‌کنند که زمینه تعالی آنها را فراهم می‌کنند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه در زمینه ترویج این موضوع، روحانیت، اساتید، معلمان، مدیران، والدین و خبرنگاران وظیفه سنگینی بر دوش دارند، عنوان کرد: رسانه‌ها باید به گونه‌ای برای مردم قلم بزنند که آنها را حقیقت‌یاب بار بیاورند نه مجازی‌یاب، حقیقت درست زندگی باید در بین جوانان ترویج شود که در این زمینه رسانه‌ها نقش بسیار مهمی بر دوش دارند.

ناصری یزدی گفت: یکی از وظایفی که رسانه‌ها در جمهوری اسلامی ایران بر دوش دارند این است که روحیه خودباوری را در جامعه و به ویژه در بین جوانان و مسئولان ترویج دهند.

وی یکی از اقداماتی که استکبار جهانی به ویژه انگلیس پیش از انقلاب در ایران انجام داده بود را گرفتن روحیه خودباوری از ایرانیان به ویژه مسئولان دانست و گفت: پس از انقلاب امام روحیه ما می‌توانیم را در جامعه ترویج داد ولی متاسفانه هنوز هم هستند افرادی که اعتقادی به توان داخلی ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: متاسفانه برخی کارخانه‌ها هستند که به محض خراب شدن قطعه‌ای، کار را تعطیل می‌کنند و به دنبال وارد کردن قطعه از خارج کشور هستند در حالی که متخصصان داخلی بارها و بارها ثابت کرده که توان انجام کارهای بسیار بزرگتر از این موارد را هم دارند.

ناصری یزدی افزود: این که چنین اقدامی را نهی می‌کنیم به معنای این نیست که در ایران با استفاده از علم دیگران مخالفت وجود دارد بلکه باید از علم و تجربه دیگران بهره گرفت و زمینه‌ای را فراهم کرد که بتوان با تکیه به توان داخلی زمینه پیشرفت کشور را فراهم کرد.