فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از کشف پنج تن و 190 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان طی چهارماهه سالجاری توسط انتظامی استان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سردار ناصر اصلانی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته 16 درصد رشد دارد افزود: در این راستا 27 باند مواد مخدر شناسایی و منهدم شده است.

وی ادامه داد: همچنین در چهار ماهه امسال 266 هزار و 709 مورد تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 برقرار شده که 158 هزار و 891 مورد آن مشاوره و راهنمایی بوده است.

سردار اصلانی با بیان اینکه در این مدت 18 هزار و 615 نفر دستگیری داشتیم که این افزایش نشان دهنده اهتمام پلیس و فعالیت شبانه روزی پلیس استان است افزود: در مورد سرقت ، 5 درصد کاهش سرقت های مهم را داریم و 68 درصد شاهد کاهش کیف قاپی هستیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در خصوص دستگیری افراد مالخر 11 درصد افزایش داریم که 49 میلیارد ریال اموال مکشوفه از سارقین در استان جمع آوری و به مالباختگان و صاحبان اصلی آنها تحویل داده شد.

وی با اشاره به اینکه ۹۳ درصد از پرونده های جعل و 88 درصد از پرونده های کلاهبرداری کشف شدند اضافه کرد: در حوزه پلیس فتا 346 فقره پرونده ارجاع شده است که 97 درصد از پرونده ها در این خصوص کشف شدند .

سردار اصلانی گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، در راستای فعال سازی قرارگاه مبارزه با قاچاق حدود 650 میلیارد و 178 میلیون ریال ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه توسط پلیس استان است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 403 درصد افزایش را داریم .