مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران از تهیه نقشه حریم ساحل دریای خزر در غرب استان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، محمدحسن بهادر اظهار کرد: سواحل دریای خزر پس از استانداردسازی نقشه‌های ارسالی با کاداستر در بانک جامع املاک جانمایی و تثبیت می‌شود.

وی افزود: دریای خزر یکی از ظرفیت‌های حیاتی در کشور است و با ایجاد هزاران فرصت شغلی برای ساکنان این منطقه و مناطق همجوار، منبع اصلی درآمد آنها محسوب می‌شود که از برکات حیات این دریای ارزشمند است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران با تأکید بر اینکه وظیفه همه مسؤولان، دستگاه‌ها و مردم حفظ و حراست از این موهبت ارزشمند خدادادی است، تصریح کرد: راستای جلوگیری از تجاوز به حریم دریا، این اداره کل با همکاری با اداره کل منابع طبیعی منطقه نوشهر در حال تهیه نقشه حریم ساحل دریای خزر در منطقه غرب استان است تا پس از مدت‌ها این سواحل مستندسازی و جلوی بسیاری از تجاوزات به حریم آن گرفته شود.

 این مسؤول بیان کرد: دخالت‌های نسنجیده در سواحل دریای خزر به شکل تغییر کاربری اراضی شامل تخریب و استحصال اراضی برای ساخت و سازهای بی‌رویه و غیراصولی ساحلی اعم از اسکله و بندر، مجتمع‌های گردشگری، مسکونی و تجاری، از علت های اصلی تخریب محیط زیست در سواحل شمال کشور است.

بهادر در پایان از همکاری و تعامل خوب و کارساز اداره کل منابع طبیعی منطقه نوشهر در مستندسازی اراضی منابع ملی قدردانی کرد و گفت: همه مسؤولان، دستگاه‌ها و مردم حفظ و حراست دریا و سواحل باید کوشا باشند.