دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر،اولویت امر معروف و نهی از منکر، «مردم به دولت» است که یکی از نیازهای مهم جامعه محسوب می شود.

به گزارش مرور نیوز، سید عبدالله ارجاعی شامگاه سه شنبه در جلسه معارفه رئیس و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سبزوار با اشاره به اهمیت این امر واجب الهی، اظهارکرد: متاسفانه عده ای امر به معروف و نهی از منکر را فقط در حجاب و نماز محدود کرده اند و ذهن مردم را نیز به همین سمت برده اند.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ و در تمام جوامع هنجار شکنی هایی وجود دارد، ادامه داد: چندین راه برای پیشگیری از هنجار شکنی ها وجود دارد، که از کم هزینه و مهم ترین آن می توان به کار فرهنگی موثر اشاره کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی تاکید کرد: تلاش ها باید در جهت نابود کردن ریشه ناهنجاری های موجود در کشور افزایش یابد.

ارجاعی با اشاره به تصویب قانون حمایت از آمران امر به معروف و ناهیان از منکر در سال 1394، افزود: جای ناراحتی دارد که به این سفارش مهم خداوند کم لطفی ها و بی اعتنایی هایی صورت می گیرد.

نسبت به امربه معروف کم کاری شده است

در ادامه این مراسم، امام جمعه سبزوار گفت: در آیات قران کریم، خداوند در کنار نماز و زکات، مهمترین شاخصه های نظام اسلامی را امر به معروف و نهی از منکر بیان نموده است.

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه با اشاره کم کاری ها نسبت به مسئله امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: هر یک از این اصول در جامعه اسلامی کمرنگ شود، نشان از فاصله آن جامعه و نظام از اسلام حقیقی دارد.

درپایان این مراسم، حجت الاسلام غلامرضا مقیسه و سرهنگ امین الله مظلوم با حکمی از سوی آیت الله علم الهدی به ترتیب به عنوان رئیس و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سبزوار منصوب شدند.