معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان از ایجاد بازارچه های دائمی در مناطق فرسوده و آسیب پذیر استان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، مهرداد غضنفری ‎ در جلسه کمیته ارتقا مشارکت‎ های اقتصادی استان اظهار کرد: در سال های گذشته در حواشی شهر به علت وجود فضاهای نامناسب اقتصادی شاهد فقر فرهنگی و اقتصادی و به دنبال آن بزه‎کاریهای اجتماعی بودیم.

وی با بیان اینکه دولت این موضوع را مورد آسیب شناسی قرار داده است، افزود: همچنین جهت جلوگیری از فقر و رشد اقتصادی و نیز ایجاد اشتغال مبادرت به ایجاد بازارچه های دائمی محلات کرده است. ایجاد بازارچه های محلی اقدامی موثر در راستای ارتقای مشارکت های اقتصادی مردمی در مناطق آسیب دیده جهت جلوگیری از بزه کاری های اجتماعی و فرهنگی است.

غضنفری اضافه کرد: ایجاد مشاغل در این بازارچه های دائمی باید بر اساس توانایی های مردم آن منطقه انجام شود. این اقدام جهت توانمندسازی اقتصاد مردم از طریق مشارکت و فعالیت آنان قابل اجرا بوده و بدون حمایت و استقبال جمعی به جایی نخواهد رسید برای همین باید تمامی سعی خود را در راستای افزایش مشارکت ها به کار بندیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: در نهایت با ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی در مناطق آسیب‌پذیر می توان بخشی از ناهنجاری های اجتماعی را حل کرد.