رئیس مجمع نمایندگان کارگران خوزستان با بیان اینکه قشر کارگر در جامعه امروزی مورد ظلم واقع شده است و کسی جوابگوی نیازهای آنان نیست، گفت: باید به داد این قشر ضعیف برسیم زیرا درآمدی برای تأمین معیشت خود ندارند.

‌به گزارش مرور نیوزمحمدرضا راهداری‌ زاده ‌با اشاره به اعتراضات کارگران در ماه‌های اخیر اظهار کرد:این اعتراضات به دلیل عقب‌افتادگی حقوق است که از جمله آن‌ها می‌توان به کارگران گروه ملی فولاد ایران، کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه و کارگران شرکت سیمان مسجدسلیمان اشاره کرد.


وی با اشاره به این‌که مشکل اصلی کارگران قرارداد و عدم پرداخت دستمزد آن‌ها است، گفت: ضروری است کارفرمایان در خصوص رسیدگی به مشکلات کارگران اقدامات جدی انجام بدهند و سعی کنند در موعد مقرر حقوق را پرداخت کنند و مهمترین اقدام، پرداخت دستمزد است، چون این قشر از جامعه به لحاظ درآمدی و معیشتی یک قشر ضعیف است.

راهداری زاده ادامه داد: قشر کارگری در جامعه امروزی مورد ظلم واقع شده است و کسی جوابگوی نیازهای آنان نیست و ما باید به داد این قشر برسیم، زیرا درآمدی برای تأمین معیشت خود ندارند.

وی با بیان این‌که در استان خوزستان اختلاف و تبعیض زیادی در زمینه کارگران دیده می‌شود، عنوان کرد: با توجه به گرمای طاقت‌فرسای هوا، کارمندان رأس ساعت یک تعطیل می‌شوند، در حالی که کارگران نه تنها تعطیل نمی‌شوند، بلکه باید این شرایط را تحمل کنند، با وجود این‌که حقوقی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد و باید استاندار خوزستان به این مساله رسیدگی و خسارت کارگران را جبران کند.

راهداری زاده مشکل عمده اعتراضات کارگران در خوزستان ناشی از عدم پرداخت حقوق به آن‌ها است، افزود: با توجه به این‌که کارگران دو برابر کارمندان در معرض نور آفتاب هستند و در شرایط سخت‌تری نسبت به کارمندان کار می‌کنند، انتظار می‌رود تبعیض و اختلاف که بین کارمندان و کارگران لحاظ می‌شود، رفع شود.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران خوزستان عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی نباید با کارگرانی که خواستار حقوق خود هستند برخورد قضایی کنند زیرا این افراد خواستار حق خود هستند و سفره زن و بچه‌ این فرد مظلوم خالی است و جز کار فعلی خود منبع درآمدی دیگری برای تأمین نیازهای معیشتی خود ندارد.

راهداری‌ زاده درباره انتظارات کارگران عنوان کرد: دولت باید نوع قرارداد و تاریخ آن را معین کند و ضروری است که ‌دولت اقدام جدی برای جبران خسارت آن‌ها انجام دهد و در تامین نیازهای معیشتی، کارگران را یاری کند.