معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان گفت: طرح مصلحین باهدف کاهش طلاق در دادگستری‌های استان گلستان اجرا می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، به‌نقل از روابط‌عمومی دادگستری گلستان ، حجت‌الاسلام مهدی قاسمی‌وناجمی اظهار داشت: طرح مصلحین باهدف کاهش طلاق در دادگستری‌های استان گلستان اجرا می‌شود که در قالب این طرح، افراد توانمند در زمینه سازش بین زن و شوهرهای در آستانه جدایی، شناسایی و به کارگیری می‌شوند.

وی افزود: متقاضیان شرکت در این طرح تا پایان شهریور با مراجعه به دبیرخانه این معاونت در گرگان، بلوار شهید کلانتری، خیابان دانشجو ، اداره کل دادگستری استان ثبت‌نام کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان تصریح کرد: متقاضیان شرکت در این طرح باید حداقل 45 سال سن داشته باشند و به حسن خلق شهره باشند.

قاسمی وناجمی گفت: نداشتن سوء پیشینه و متاهل بودن از دیگر شرایط ثبت‌نام‌کنندگان در این طرح است.

به گفته معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان، شرکت‌کنندگان در این طرح پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، به عنوان حَکَم یا میانجی در دعاوی خانوادگی پادرمیانی می‌کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان افزود: بانک اطلاعاتی این افراد در اختیار قضات دادگاه‌های خانواده قرار می‌گیرد تا در پرونده‌هایی که نیاز به میانجی‌گری است از آنان کمک بگیرند.

قاسمی وناجمی اظهار داشت: کاهش آمار طلاق یکی از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی بوده و نیازمند حمایت همه دستگاه‌های فرهنگی استان است.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزش قبل از ازدواج، یکی از برنامه‌های اجرا شده دستگاه قضایی بود که نتایج مناسب و امید بخش آن، لزوم توسعه آن در همه شهرها و مناطق را ضروری می کند.