رئیس اداره حفاظت محیط زیست سراب دوره از واژگونی یک دستگاه تریلر نفتکش در جاده خرم‎آباد- پلدختر خبر داد.

طاهر بیرانوند در گفت‎وگو با مرور نیوز اظهار کرد: روز گذشته یک دستگاه تریلر حامل مواد سوختی نفتی که در جاده خرم‎آباد به طرف پلدختر در حال حرکت بود به گاردریل برخورد و واژگون شد.

وی، علت این حادثه را سرعت بالای نفتکش اعلام کرد و افزود: متاسفانه سوخت این تانکر 29 هزار لیتری در محل سرازیر و موجب آلودگی خاک شد اما به علت خشکسالی و پس‎روی رودخانه، آلودگی آب محدود بود. بلافاصله با اعلام حادثه ماموران امدادی و عوامل اجرایی همچون هلال‎احمر، نیروهای راهداری، نیروی انتظامی، اورژانس و حفاظت محیط زیستشهرستان در محل حاضر و طی یک برنامه منسجم اقدام به بی خطر سازی سوخت سرازیر شده به محیط زیست کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سراب دوره خاطرنشان کرد: شیب جاده به سمت چپ آن بوده برای همین، پیشروی زیادی در محیط نداشته است و یگان اجرایی راهداری و راه و شهرسازی با خاک پوشش آن اقدام به پاکسازی محل کردند.

وی با بیان اینکه در این حادثه راننده آسیبی ندیده است، گفت: برای این اتفاق پرونده قضایی تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‎صلاح ارجاع داده شد.

بیرانوند یادآور شد: متاسفانه هر ساله شاهد واژگونی نفتکش‎ها در این جاده هستیم که به علت گرانی عوارض محور پل زال این دستگاه‎ها از این جاده تردد می‎کنند، درخواست داریم حتی‎الامکان برای جلوگیری از این اتفاق‎ها، مسیر تعریض شود تا شاهد این گونه حوادث نباشیم.