همدان - معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: خدمات حمل‌ونقل جاده‌ای با آموزش مدیران شرکت‌ها استاندارد سازی می‌شود.

به گزارش مرور نیوز مصطفی پناهنده صبح شنبه در حاشیه برگزاری دوره آموزشی مدیران شرکت های کالا و مسافر که با هدف ارائه خدمات مطلوب در بخش حمل و نقل جاده ای و به منظور ارتقا سطح عملکرد و استانداردسازی فعالیت این شرکت ها در مرکز جهاددانشگاهی برگزار شد، گفت: تأکید بر کنترل تشکل ها و نظارت بر شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر در راستای سرویس دهی مناسب و در نتیجه رضایت مندی بیشتر صاحبان کالا و مسافران از اهداف این دوره است.

مصطفی پناهنده عنوان کرد: شرکت کنندگان در این دوره مدیران شرکت های کالا و مسافر استان و همچنین رؤسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ها بوده و 106 نفر در این دوره شرکت کرده اند.

وی گفت: امروزه رشد روز افزون وسایل نقلیه در کشور، سطح ایمنی سفرها را تحت تاثیر قرار داده که با ارایه آموزش مناسب در این باره از جمله مباحث فنی می توان زمینه کاهش تصادفات و تلفات جاده ای را فراهم کرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: بررسی قوانین و مقررات حمل و نقل، قوانین مربوط به قاچاق کالا، مسئولیت های شرکت های حمل و نقل مربوط به حقوق مسافرین، بررسی آمار و علل تصادفات و اهمیت ایمنی حمل و نقل، آشنایی با ضوابط و مسئولیت های مدیر فنی از جمله موارد آموزشی مطرح شده در این دوره است.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت نوین در بخش کالا و مسافر اصول مشتری مداری و مسئولیت های اجتماعی شرکت ها و برنامه ریزی و استفاده از قابلیت های کارکنان را گامی در راستای تحقق این مهم دانست.

پناهنده تاکیدکرد: گذراندن این دوره ها برای تمامی مدیران و متصدیان شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر استان الزامی است و در پایان هر دوره گواهینامه معتبر برای آموزش دیدگان صادر خواهد شد.