عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی ایران باتاکید برتوجه به نهادینه شدن شایسته سالاری در جامعه، گفت: زنان توانمند درسرنوشت سیاسی و اقتصادی کشور اثرگذار هستند.

به گزارش مرور نیوز، سیده فاطمه مقیمی صبح شنبه در نخستین گردهمایی زنان کارآفرین استان سمنان به میزبانی سالن اجتماعات کتابخانه های عمومی سمنان تولید کالای قابل رقابت را از ارکان اقتصاد مقاومتی دانست و ابراز داشت: نگاه جامعه امروز بر مبنای توانمندی و خلاقیت افراد استوار شده است که این امر می تواند در تولید ثروت و کارآفرینی نقشی مضاعف داشته باشد.

وی کوچک کردن دولت و نظارت بر ارکان ها را ضروری خواند و افزود : توسعه ارکان های بخش خصوصی و ایجاد اشتغال مهم و اساسی است چراکه کارآفرینان به دنبال استخدام در بخش دولتی نیستند بلکه می خواهند تا افق های جدیدتری در اقتصاد و کسب کار ترسیم کنند.

نخستین کارآفرین برتر زن کنفدراسیون آسیا و آقیانوسیه بابیان اینکه توسعه درست در خلاقیت متناسب با محوریت کارآفرینی رخ می دهد و ههمین امر ارزش‌های جدید در نظام کسب کار ایجاد می‌کند، ابراز داشت: خلق کسب و کارهای کوچک و تشویق زنان در انجام مشارکت های گروهی یکی از مواردی است که می تواند به توسعه و پیشرفت یک جامعه کمک کند.

مقیمی در ادامه تصریح کرد: سقف های شیشه ای، رتبه های پایین زنان در مسئولیت های اداری و خط قرمزهای دیگر برای زنان معانی خاص ندارد، چرا که آنها در مشارکت های اجتماعی و قبول مسئولیت های جدید موفق بوده اند.

وی با بیان اینکه توجه به شایسته سالاری باید در جامعه نهادینه شود، افزود: امروز دیگر نباید مسائل را با تفکیک جنسیتی قیاس کنیم بلکه باید با تغییر تفکرات فرهنگی اثبات کنیم که زنان علاوه بر مسئولیت همسری و فرزندداری توانسته اند که مدیر موفقی نیز باشند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران عدم خود باوری در زنان را یک عارضه اجتماعی خواند و ابراز داشت: زنان باید با خودباوری مسئولیت های جدید را با توجه به تخصص های خود قبول کنند، حضور زنان در ممالک مختلف تاثیر گذار بود تا آنجا که در بعضی از کشورها بانوان به عنوان نفر اول حاکمیت جوامع خود برگزیده شدند.

مقیمی عزلت گزیدن زنان در مشارکت های اجتماعی و اقتصادی را یک دغدغه خواند و تصریح کرد: داده های آماری مشخص می کند که مسئولیت پذیری زنان نسبت به مردان در مسائل مختلف بیشتر است از جمله حضور زن در مذاکرات هسته ای نشان می داد که زنان چقدر در اتفاقات دنیا تاثیر گذار هستند.

وی نقش زن در توسعه را مهم خواند و افزود: اولین وظیفه زن همسر خوب بودن و مادری است اما زن می تواند در ارکان توسعه تاثیر گذار باشد، امروز زنان دوش به دوش مردان در جامعه حضور و قوام دارند لذا تاثیر گذاری این قشر در اقتصاد مهم و تاثیر گذار خواهد بود.