رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی از تحصیل دو هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، رحیم بدری گرگری قبل از ظهر یکشنبه در جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان که با حضور جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی و همچنین سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور همراه بود، گفت: دانشجویان استان که در استان های دیگر به صورت مهمان تحصیل می کردند، طی مصوباتی به دانشگاه های فرهنگیان استان منتقل شدند .

وی ادامه داد: همچنین طی دومین مصوبه نیز فضای خوبی برای دانشجویان استان فراهم شد که به خصوص ایجاد این فضا برای برگزاری دوره های مهارت آموزی توانست مفید باشد .

بدری در خصوص گسترش دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: زمینه برای ادامه تحصیل معلمان در دو رشته ارشد در این دانشگاه فراهم شده است و معلمان می توانند در دو رشته روانشناسی تربیتی و ادبیات فارسی تحصیل کنند .

راه اندازی سومین رشته در مقطع ارشد طی سال آینده

وی افزود: سال آینده رشته سوم تحت عنوان آموزش ریاضی را در دانشگاه برپا خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه با کمک هیات امنای دانشگاه می توانیم به رشد و شکوفایی لازم در این دانشگاه برسیم، خواستار همکاری ویژه هیات امنای دانشگاه شد .

بدری در خصوص تعداد دانشجویان محصل در این دانشگاه گفت: دانشگاه فرهنگیان استان در دو پردیس خواهران و برادران دو هزار دانشجو دارد که امروز جشن فارغ التحصیلی 650 نفر از آنان برگزار خواهد شد و این فارغ التحصیلان به عنوان معلم وارد آموزش و پرورش می شوند که به همین اندازه نیز امسال در رشته های مختلف دانشجو خواهیم پذیرفت .

وی ادامه داد: در این دو سال در حوزه آموزش و فرهنگی و پژوهشی فعالیت هایی کرده ایم، همچنین در حوزه عمرانی نیز بازسازی خوابگاه های خواهران، مدرن کردن غذاخوری های پردیس برادران، بازسازی نمازخانه دانشگاه و طراحی سالن اجتماعات دانشگاه از جمله پروژه هایی است که در هفته دولت افتتاح خواهند شد .

بدری افزود: همچنین در حوزه آموزش، تشکیل دپارتمان ها و در حوزه پژوهش نیز فراهم کردن زمینه دریافت پژوهانه توسط اساتید از امور انجام یافته در دانشگاه است .