رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تلاش داریم دربهای ورودی را طوری طراحی کنیم تا نماد دانشگاه فردوسی مشهد کاملا مشخص باشد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از دانشگاه فردوسی مشهد، محمد کافی در جلسه پرسش و پاسخ در خصوص تابلوی جدید پردیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تاسیس دانشگاه در سال 1328 انجام شد که با گسترش آموزش عالی در کشور تعداد دانشکده های این دانشگاه افزایش یافت و در سال 1353 مجموعه دانشگاه مشهد به دانشگاه فردوسی مشهد تغییر نام داد.

وی افزود: در سال 1364 و در پی تصویب قانون تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رشته‌های پزشکی از وزارت فرهنگ و آموزش عالی جدا و به وزارتخانه جدید منتقل شد.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: پیامد این رویداد در مشهد نیز تفکیک دو دانشگاه فردوسی مشهد و علوم پزشکی از یکدیگر بود که باید با تفکیک زمین‌ها، ساختمان‌ها، کارکنان، اساتید و دانشجویان همراه می‌شد. اتفاقی که در آن سال با مدیریت و نظارت دکتر حبیبی وزیر وقت دادگستری مبنی بر تفکیک اموال دو دانشگاه، ساختمانها و نیروی انسانی انجام شد.

کافی ادامه داد: با توجه به حضور دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پردیس دانشگاه روسای دانشگاه فردوسی مشهد و علوم پزشکی مشهد با تشکیل جلسات متعدد تصمیم به رفع مشکلات داشتند.

وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه تابلو در محوطه متعلق به دانشگاه علوم پزشکی بوده است با نظر داور بین دو دانشگاه تصمیم گرفته شد تابلوی مشترک در این محل نصب شود.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: همچنین باتوجه به اینکه پردیس این دانشگاه بزرگ است ما می توانیم در چند نقطه دیگر تابلوی دانشگاه فردوسی مشهد را نصب کنیم.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در پاسخ به سوالات و خواسته های دانشجویان افزود: نماد دانشگاه سردرب شمالی پردیس دانشگاه فردوسی مشهد است و تلاش داریم این طرح را که ناقص است کامل کنیم.

کافی عنوان کرد: تلاش داریم دربهای ورودی را طوری طراحی کنیم تا نماد دانشگاه فردوسی مشهد کاملا مشخص باشد. مذاکراتی نیز با مسئولان شهرداری برای تغییر نام ایستگاه مترو پارک ملت به ایستگاه دانشگاه فردوسی مشهد صورت گرفته است.

وی در این نشست از روابط عمومی دانشگاه خواست تا نظر سنجی از دانشجویان را در برنامه خود قرار دهند.

ابراهیمی مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این نشست اظهار داشت: روابط عمومی دانشگاه منعکس کننده نظرات دانشجویان است و تلاش داریم ضمن برخورداری از نظرات دانشجویان تعامل آنها را با مسئولان دانشگاه فردوسی مشهد بصورت مطلوب برقرار سازیم.

وی از تشکیل جلسه پرسش و پاسخ با مسئولان در مهر ماه خبر داد.