رییس اتحادیه مشاورین املاک استان اصفهان گفت: هر اتحادیه نرخ مشخصی دارد و مشاورین املاک نیز حق کمیسیون مشخصی دریافت می‌کنند که نرخ آن باید در واحد صنفی نصب شده باشد.

به گزارش مرور نیوز جهانگیری با اشاره به نرخ مصوب اتحادیه مشاورین املاک اصفهان برای دریافت دستمزد، اظهار کرد: هر اتحادیه در قبال خدماتی که ارائه می‌کند و یا محصولات تولیدی تعرفه مشخصی دارد که توسط کمیسیون نظارت استان تصویب می‌شود و باید در واحد صنفی نصب شود.

وی در همین رابطه افزود: نرخ مشخصی که برای کمیسیون مشاورین املاک در اصفهان تصویب شده است برای خرید فروش تا سقف 200 میلیون تومان از هر کدام از طرفین -خریدار و فروشنده- نیم درصد است و به ازای مازاد بر آن یک چهارم درصد اضافه بر آن دریافت می‌شود.

رییس اتحادیه مشاورین املاک استان اصفهان درباره کمیسیون مشاورین املاک برای رهن و اجاره نیز خاطر نشان کرد: در اصفهان به ازای هر 1 میلیون تومان رهن 7 هزار و 500 تومان و از هر کدام از طرفین مالک و مستاجر یک چهارم اجاره ماهانه دریافت می‌شود.

جهانگیری در پاسخ به این سوال که در صورت وجود شکایت اتحادیه چگونه به آن رسیدگی خواهد کرد، گفت: تا کنون شکایتی در اصفهان به دلیل نرخ بیش از تعرفه مشخص نداشته‌ایم، اما در صورت مشاهده تخلف مردم می‌توانند از شنبه تا چهارشنبه در زمان اداری به اتحادیه مراجعه کنند و شکایت خود را ثبت کنند تا اتحادیه به آن رسیدگی کند.