صبح امروز اولین سردخانه عمومی کلانشهر اهواز با حضور جمعی از مسئولان شهرداری و همچنین مسئولان قضایی افتتاح شد و آغاز به کار کرد.

به گزارش مرور نیوز، سیدخلف موسوی شهردار اهواز در آیین افتتاح اولین سردخانه عمومی سردخانه کلانشهر اهواز که امروز (یکشنبه 29 مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: اهواز تنها کلانشهر کشور بود که سردخانه عمومی نداشت و به این علت مشکلات زیادی بر مردم به ویژه برای بستگان امواتی که در منزل فوت می‌کردند، تحمیل می شد.

وی تصریح کرد: به علت نبود سردخانه عمومی، مردم برای دریافت مجوز دفن، باید به دادسرا مراجعه می‌کردند و کاروان‌هایی تشییع جنازه در سطح شهر تشکیل و در مسافت‌های طولانی ترافیک ایجاد می‌شد.

شهردار اهواز ادامه داد: بنابراین ضرورت احداث یک سردخانه مرکزی در آرامستان‌های اهواز احساس می‌شد. این امر در یک جلسه با حضور مدیرکل دادگستری خوزستان مطرح و مدیرکل دادگستری استان، احداث این سردخانه را به شهرداری محول کردند. با پیگیری‌ها و جلساتی که پس از آن برگزار شد، احداث یک سردخانه عمومی ظرف یک سال را وعده دادیم. البته این پروژه بیش از یک سال زمان برد.

موسوی احداث سردخانه عمومی در اهواز را جزو خدمات اجتماعی شهرداری به مردم عنوان کرد و افزود: هر چند ممکن است برخی اهمیت احداث این سردخانه را ندانند، از به سرانجام رسیدن این پروژه خرسند هستیم. بالاخره تا زمانی که فرد با مشکلی مواجه نشود، اهمیت آن را درک نمی‌کند.

به گزارش ایسنا؛ اولین سردخانه عمومی کلانشهر اهواز در روبروی سازمان آرامستان‌های شهرداری اهواز قرار دارد. در این مراسم، مدیرکل دادگستری خوزستان، مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان، دادستان عمومی و انقلاب اهواز و برخی اعضای شورای شهر حضور داشتند.