مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی کردستان گفت: تا پایان روز گذشته 7 هزار و 955 نفر در سامانه ثبت نام کردند که از این تعداد 3هزارو955 نفر واجد شرایط این طرح هستند.

به گزارش مرور نیوز، احمد رشیدی امروز دوشنبه در سومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان که ظهر امروز در سالن شهدای دولت تشکیل شد، با اشاره به اینکه دکتر روحانی برنامه اصلی دولت دوازدهم را اشتغال و تولید عنوان کردند، گفت: برای برداشتن گام هایی در راستای کاهش بیکاری و اجرای برنامه های تعیین شده نیاز به هماهنگی و همکاری تمامی مسئولان است .

وی به ارائه گزارش اعتبارات مشاغل خانگی استان در سال گذشته پرداخت و بیان کرد: میزان اعتبار تعیین شده مشاغل خانگی استان سال گذشته 3 میلیارد و 500 میلیون تومان بود که از این مبلغ یک میلیاردو 500 میلیون تومان سهم بانک رفاه و دو میلیاردتومان هم سهم بانک تجارت بود .

وی اضافه کرد: از مجموع مبلغ مذکور یک میلباردو 800 میلیون تومان تخصیص یافت و در نهایت یک میلیاردو 300 میلیون تومان به 81 طرح پرداخت شد .

مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی کردستان اعتبارات امسال مشاغل خانگی استان را 33 میلیاردو 600 میلیون تومان ذکرکرد و افزود: بانک های عامل پرداخت این مبلغ شامل صادرات، توسعه تعاون،مسکن و ملت است .
رشیدی اظهارداشت: بالغ بر 300 رشته مشاغل خانگی در زمینه های مختلف تعریف شده البته با توجه به پتانسیل های هر استان امکان ایجاد و افزودن رشته های خاص منطقه امکان پذیر است و در این رابطه محدودیتی وجود ندارد .

وی در بخش دیگری از سخنانش به اجرای طرح کارورزی در استان اشاره کرد و گفت: سهمیه استان جذب حدود پنج هزار کارورز است که تا روز گذشته 7 هزار و 955 نفر در سامانه ثبت نام کردند .

وی اضافه کرد: از تعداد ثبت نام شدگان استان 719 نفر دارای مدرک فوق دیپلم، 5 هزار و 870 نفر کارشناسی، هزار و 341 نفر کارشناسی ارشد و دکتری و 24 نفر هم دارای مدرک دکتری حرفه ای هستند .

مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: از تعداد ذکر شده 3 هزار و 955 نفر دارای شرایط بودند البته سامانه دچار مسکل شده و این تعداد ممکن است افزایش یابد .