سمنان- مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان سمنان با بیان اینکه 33 کلاس درس در استان به بهره برداری می رسد، گفت: در استان 726مدرسه با چهار هزار و 105کلاس درس وجود دارد.

به گزارش مرور نیوز، ابوالفضل دربانی بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان سمنان بابیان اینکه در طرح تحول بنیادین، فضاهای کاربردی مدرسه ها از محیط کلاس درس به نهاد تربیتی تبدیل شده است، افزود: با همت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و طرح قیر رایگان 32هزار و 500مترمربع از محوطه مدارس و 80هزار و 500متر بام مدارس آسفالت و ایزوگام شد.

وی با بیان اینکه در استان سمنان 726مدرسه با چهار هزار و 105کلاس درس وجود دارد، ابراز داشت: در هفته دولت 33 کلاس درس با فضای شش هزار و 700متر مربع با اعتبار هفت میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان سمنان همچنین ابراز داشت: مدرسه 12 کلاسه کمیساریای عالی پناهندگان گرمسار، مدرسه 9 کلاسه رضائی نژاد سرخه، مدرسه شش کلاسه روستای نام نیک بخش کالپوش، مدرسه شش کلاسه دکتر منصوری دامغان و نمازخانه مدرسه حاج عبدی دیباج، نماز خانه مدرسه شریعتی و سالن چند منظوره 20متری وحدت سمنان از جمله طرح هایی هستند که طی هفته دولت افتتاح می شود.

دربانی بابیان اینکه تاکنون 59 درصد از تعهدات خیران مدرسه ساز اجرا شده است، ابراز داشت: یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید در توزیع اعتبارات، تاکید در اتمام طرح های نیمه تمام بود که بر همین اساس 54 آموزشگاه شامل 359کلاس درس با مساحت 40هزار و 530مترمربع و اعتبار چهار میلیارد و 900میلیون تومان استاندارد سازی شده است.

وی افزود: برای تکمیل سه مجتمع آموزشی 12 کلاسه و دو مجتمع آموزش 18 کلاسه در مسکن مهر سمنان 15 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که امیدواریم با همت مردم و مسئولان شاهد به بهره برداری رسیدن این فضاهای آموزشی باشیم.