تیم فوتبال پناه آفرین که عنوان قهرمانی لیگ قم را از آن خودکرده٬ حریفان خود را در مرحله نخست لیگ آزادگان کشور شناخت.

به گزارش مرور نیوز، تیم فوتبال پناه آفرین در فصل 1395 لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های استان قم موفق شد بالاتر از 8 تیم دیگر بایستد و عنوان قهرمانی را به دست آورد.

بر اساس قانون، قهرمان هر استان مستقیماً به مسابقات زیرگروه دسته سه جام آزادگان راه پیدا خواهند کرد و در این مرحله تیم‌ها برای صعود از مرحله گروهی تلاش می‌کنند.

این در حالی است که استان قم در فصل جدید لیگ آزادگان دو نماینده خواهد داشت٬ تیم فاتحان پاس قم نیز که فصل گذشته نماینده قم در این بازی‌ها بود از مرحله گروهی صعود نکرده و امسال مجدداً تلاش خود را آغاز می‌کند.

مراسم قرعه‌کشی مسابقات مرحله نخست لیگ آزادگان در هتل المپیک آکادمی تهران و با حضور مسئولان سازمان لیگ و نمایندگان تیم‌های حاضر در این لیگ برگزار شد تا 65 تیم حاضر در پنج گروه 13 تیمی دوره جدید خود را از شهریورماه آغاز کنند.

دیدارهای مرحله مقدماتی تیم‌های حاضر در فصل 1397- 1396 جام آزادگان به شکل تک بازی به انجام می‌رسد و تیم‌ها درمجموع در 6 بازی میزبان و 6 بازی میهمان خواهند بود، ضمن اینکه در پایان این مرحله تیم‌های اول و دوم به شکل مستقیم به مرحله نهایی صعود می‌کنند.

همچنین تیم‌های سوم و چهارم برای فصل بعد در جدول مسابقات مرحله نخست لیگ دسته سوم باقی خواهند ماند و تیم‌های پنجم به بعد به لیگ‌های استانی سقوط می‌کنند، درحالی‌که بازی‌های مرحله دوم با حضور 10 تیم صعودکننده به همراه 20 تیم باقی‌مانده از فصل قبل در سه گروه 10 تیمی و در قالب دیدارهای رفت‌وبرگشت انجام می‌شود.

تیم پناه آفرین قم در گروه دوم با تیم‌های دهیاری حسن‌آباد تهران، شاهین پارس تهران، امیرحسن‌آباد تهران، ساحل اورنگ چالوس، اتحاد ساری، مقاومت البرز، بهمن سبز البرز، پاس گیلان، ستاره شهر قزوین، پیش‌فرض شهر باران، آریا مینوی خرمدره زنجان و ساوالان یوردوم مشکین‌شهر در یک گروه قرارداد.

این درحالی است که بیش از 80 درصد بازیکنان پناه آفرین که از بهترین‌های فوتبال قم بودند٬ جذب باشگاه صبا شدند و در لیگ یک برای صبا توپ می‌زنند.

باید منتظر ماند و دید که با این وضع پناه آفرین با فقر بازیکن چه خواهد کرد٬ آیا کناره می‌کشد یا بازیکنان جدیدی را معرفی می‌کند.