مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: احداث شهرک ماهیان زینتی استان مرکزی با ظرفیت تولید 10 میلیون قطعه، ظرفیت تولید ماهیان زینتی استان را به 23 میلیون قطعه می‌رساند.

به گزارش مرور نیوز حسن اکبری، عنوان کرد: احداث شهرک ماهیان زینتی استان مرکزی که ظرفیت تولید استان را به 23 میلیون قطعه ماهی می‌رساند در انتظار تخصیص اعتبار سفر ریاست جمهوری است.

وی افزود: اعتبار مصوب برای این پروژه 6 میلیارد تومان است که تخصیص آن و احداث این شهرک توسعه‌ای عظیم را در بخش تولید ماهیان زینتی استان مرکزی به همراه دارد.

اکبری با اشاره به آغاز فعالیت یک شرکت دانش‌بنیان در زمینه تحقیقات ماهیان زینتی در استان گفت: ظرفیت استان مرکزی در حوزه ماهیان زینتی ظرفیتی عظیم است و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر پیشتازی اقتصاد دانش‌بنیان و افزایش سهم تولید، صادرات و خدمات دانش‌بنیان، فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار برنامه ‌های پنجم و ششم توسعه استان مرکزی در بخش آبزی‌پروری قرار گرفت.

وی افزود: در کنار شرکت دانش‌بنیان در حوزه تحقیقات ماهیان زینتی دو شرکت دیگر در زمینه پرورش و کشت ریزجلبک‌ها و تولید صنایع وابسته و تبدیلی با هدف ساخت تجهیزات و فرآوری و بسته‌بندی آبزیان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: در حال حاضر 9 شرکت بسته‌بندی آبزیان با ظرفیت سالانه سه هزار و 900 تن در حال فعالیت است که حضور شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف ساخت تجهیزات در کنار این صنایع امکان در اختیار داشتن امکانات و دانش روز را میسر می‌کند و به ارتقای کیفیت کار می‌انجامد.

وی با تاکید بر اینکه دانش نیروی محرکه تحولات اقتصادی و اجتماعی به شمار می‌رود و در اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان کالا به فروش می‌رسد، بیان کرد: با توجه به موقعیت استان و توان برخی از آبزی‌پروران و صنعتگران پیگیری‌ها جهت استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در برخی از حوزه‌های شیلات استان مرکزی با کمک بخش خصوصی انجام گرفت تا علاوه بر تلاش در جهت توسعه‌ آبزی‌پروری استان مرکزی بخش‌های دیگر شیلات و صنایع وابسته نیز ارتقا یابند.

اکبری تصریح کرد: سه شرکت دانش‌بنیان مذکور فعالیت خود را در شهرهای اراک، دلیجان و محلات با توجه به پتانسیل‌های این سه شهر در عرصه ماهیان زینتی و صنایع وابسته و تبدیلی به منظور تحقق اهداف تحقیقاتی و تولید دانش و کالا آغاز کرده‌اند.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر فعالیت سه شرکت دانش‌بنیان در استان آغاز شده است، اما می‌توان امیدوار بود که با حمایت بخش دولتی و مسئولان امر شاهد افزایش تعداد این شرکت‌ها و توسعه آبزی‌پروری و صنایع وابسته و تبدیلی باشیم.