مدیرکل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از وجود 10 هزار کانون تبلیغاتی در کشور خبر داد و گفت: اگر سه نفر در هر کانون شاغل بودند، باید 30 هزار نفر در این بخش اشتغال داشتند که اکنون این گونه نیست.

به گزارش مرور نیوز از کرمانشاه به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، محمد حیدری در نخستین گردهمایی کانون‌های تبلیغاتی استان کرمانشاه که در محل تالار وحدت برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در کار آژانس‌های تبلیغاتی هستند که در واقع پایه و بنیانگذار تمامی کارها و اصناف به حساب می‌آید.

مدیرکل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: روزنامه، رسانه، تلویزیون، بیل‌بورد، اتیکت، بروشور، مترو، فدراسیون، فرودگاه و...که محلی برای تبلیغات هستند و تبلیغات در این‌ها انجام می‌شود، تاثیر مستقیمی بر تمامی مشاغل و در مجموع فرهنگ ما دارد.

وی ادامه داد: طرف دیگر بخش‌های این ساختار، کسانی هستند که سفارش آگهی می‌دهند که از آن جمله می‌توان به موسسات، بانک‌ها، ارگان‌ها، نهادهای خصوصی و... اشاره کرد که همه این‌ها تعیین کننده هستند.

حیدری با بیان اینکه، تبلیغات یک امر سیال است و هیچ ایستایی در حوزه تبلیغات وجود ندارد، گفت: کانون‌های داخلی خودشان را باید به این مرز پویایی برسانند.

این مسؤول افزود: اگر بخواهیم به مرز موفقیت برسیم باید ارکان آن را حفظ کنیم.

وی از وجود 10 هزار کانون تبلیغاتی در کشور خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 10 هزار کانون تبلیغاتی داریم، اگر هر کدام از این موارد سه نفر نیرو را به کارگیری می‌‌‌کردند الان باید 30 هزار نفر کارمند شاغل در این حوزه داشتیم که نداریم!.

مدیرکل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: البته این را بگویم که اندک کانون‌های تبلیغاتی داریم که بسیار پیشرفته کرده و حتی یکی از آن‌ها 2 هزار و 200 نفر پرسنل دارد و در واقع گردش مالی بسیار بالایی نیز دارد.

وی با بیان اینکه همین کسب و کارهای خرد هم می‌تواند به پویایی برسد، خطاب به کانون‌های تبلیغاتی حاضر در این گردهمایی،گفت: شما خلاق هستید و خودتان باید راه حل پیدا کنید و خلاقیت اساس کار شماست، البته ضمن حفظ سبک و روش فرهنگی ایرانی- اسلامی هر ناممکنی با فکر، خلاقیت و اراده و پیگیری قابل حل است.