معاون وزیر و رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی گفت: با توجه به نرخ روزافزون فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فاقد کار نظام آموزشی باید متناسب با نیازهای بازار کار تغییر کند.

به گزارش مرور نیوز از اردبیل، محمدرضا سپهری پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی کار شایسته در اردبیل اظهار داشت: با توجه به نیازهای امروزی بازار کار و تولید آموزش‌های مهارتی به تدریج از مهارت‌های سخت به مهارت‌های نرم شامل فناوری و رسانه گرایش می‌یابد.

وی گفت: با توجه به نرخ روزافزون فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فاقد کار، نظام آموزشی باید متناسب با نیازهای بازار کار تغییر یابد و اکوسیستم‌های کارآفرینی برای تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان در اجرای اقتصاد مقاومتی توسعه یابد.

معاون وزیر و رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی افزود: استان اردبیل دارای توانمندی‌ها و قابلیت‌های بسیار خوبی در بخش خدمات و کشاورزی است بنابراین توسعه توریسم و گردشگری و فناوری اطلاعات می‌تواند در راس برنامه‌های اشتغال‌زایی استان قرار گیرد.

سپهری با برشمردن شرایط کار آینده تصریح کرد: مفهوم زمان و مکان در آموزش و کار کم رنگ می‌شود و ما به سوی آموزش‌های بدون مرز و کار فراملی در حرکت هستیم که باید همگان در این زمینه تلاش و اهتمام جدی داشته باشند تا بتوانیم با ارائه چنین آموزش‌هایی زمینه‌ساز توسعه اشتغال در این بخش شویم.

وی بیان کرد: در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان و به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دولت به دنبال راهکارهای لازم است که با توجه به محدودیت منابع دولتی در این حوزه تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم تا از این طریق زمینه اشتغال برای این فراد فراهم شود.