دبیر اجرائی تشکیلات خانه کارگر مازندران گفت: کارگران، صاحبان اصلی منابع سازمان تامین اجتماعی هستند و هیچ کس حق ندارد منابع این سازمان را در جای دیگری هزینه کند.

به گزارش مرورنیوز، نصراله دریابیگی با اشاره به انتخاب شایسته علی ربیعی، بعنوان وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: بی شک تجربیات ارزشمند سال‌ها مدیریت به همراه رویکرد تعالی و سازنده وی موجبات پیشرفت روزافزون و توسعه برنامه محور جامعه کار، تولید و تعاون می شود.

وی اظهار داشت: مهمترین مسئله ایی که تک تک ما باید پیگیری کنیم این است که سازمان تامین اجتماعی مال دولت و کارفرما نیست، اصل مالکیت برای کارگران می باشد اینکه برخی می خواهند درمان کشور را متمرکز کنند و تغییر و تحول در سلامت را انجام دهند بسیار خوب استٰ ولی نباید از حق و حقوق کارگران این کار انجام پذیرد.

دبیر اجرائی تشکیلات خانه کارگر مازندران گفت: کارگران، صاحبان اصلی منابع سازمان تامین اجتماعی هستند و هیچ کس حق ندارد منابع این سازمان را در جای دیگری هزینه کند.

دریابیگی بیمه سازمان تامین اجتماعی را یک بیمه بین نسلی دانست که صد درصد درآمدهای آن متعلق به کارگران است و ادامه داد :اساس بحث در حوزه تامین اجتماعی این است که رویکرد و نگاه دولت‌ها به حوزه بیمه‌ای اداره سازمان‌های بیمه‌ای است و در هیچ جای دنیا سازمان بیمه‌ای که پول آن مال کارگر است، توسط دولت اداره نمی‌شود.

وی از تامین اجتماعی بعنوان یک سازمان کاملا غیردولتی نام برد و اظهار داشت : خالص منابع امروز سازمان، از نظر ما یک ریالش متعلق به دولت نیست و متعلق به کارگر است و باید توسط همین گروه اداره شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران افزود: یکی از مهمترین هدف ما در مجلس بحث درمان بوده است .درمان نباید  از تامین اجتماعی منفک شود و به سال های قبل از سال  69 برگردد.

دریابیگی بیان کرد: در مسائل کارگری مواردی چون وحدت، انسجام، دوستی را باید رعایت کنیم و مهمترین هدف ما استقلال سازمان تامین و  داشتن درمان در بخش تامین اجتماعی می باشد.

وی ادامه داد: تشکلات کارگری به دنبال عدالت و تقسیم عادلانه ثروت و اسقرار تامین اجتماعی است.

دریابیگی، با اشاه به اینکه سازمان تأمین اجتماعی یک نهاد عمومی غیر دولتی است که اصل سه جانبه گرایی بر آن حاکم است، حفظ و حراست از منابع سازمان را ضروری دانسته و اذعان داشت حرکتهای غیرکارشناسانه و یک طرفه، تضییع حقوق کارگران و بازنشستگان را به دنبال خواهد داشت.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران در پایان گفت: در دولت مقام معظم رهبری درمان رایگان برای کارگران در مجلس تصویب و در سال 69 اجرا شده است. ما امروز وظیفه داریم از این قانون برای عدالت اجتماعی که به یادگار مانده است و یکی از بهترین دستاورد های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است خوب حفظ حراست و پایداری کنیم.