مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ایر از بین‌المللی شدن فرودگاه اردبیل خبر داد.

به گزارش مرور نیوز از اردبیل ، فرزانه شرفبافی بعد از ظهر امروز در نشست مسئولان هواپیمایی و فرودگاهی کشور در فرودگاه اردبیل اظهار داشت: با افزایش تجهیزات و امکانات هفته‌ای 4 پرواز با هواپیماهای ای‌تی‌آر به اردبیل انجام می‌شود که تمامی این اقدامات در دستور کار قرار داده شده است.

وی از بین‌المللی شدن فرودگاه اردبیل خبر داد و بیان کرد: این یک گام بزرگ برای توسعه و آبادانی استان است که امیدواریم با اقدامات انجام یافته بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم و مشکلات و موانع موجود در این زمینه را به حداقل برسانیم چرا که این مسئله از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ایر تصریح کرد: در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های لازم در فرودگاه پارس‌آباد نیر در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم بتوانیم هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را در این خصوص به اتمام برسانیم و برنامه‌ پروازی برای پروزار رشت به اردبیل و تهران به اردبیل را با هواپیمای ای‌تی‌آر داریم.

شرفبافی بیان کرد: مسئله در فرودگاه پارس‌آباد نیز به همین شکل است و در ارتباط با پرواز ای‌تی‌آر جدیدی که تدارک دیده شده برنامه‌ریزی کردیم و در ارتباط با ارتقای فرودگاهی که با زیرساخت‌های مناسب در اردبیل وجود دارد برنامه‌ریزی شده تا مرز هوایی تبدیل به فرودگاه بین‌المللی شود و پروازهای اردبیل - وان و اردبیل - باکو را نیز مورد بررسی قرار داده‌ایم.

وی با بیان این که اردبیل تنها فرودگاه دو بانده متقاطع کشور را دارد از اخذ موافقت اصولی ورود هواپیماهای سبک در سرعین خبر داد و اظهار کرد: به طور حتم این مسئله در ارتباط با بهبود وضعیت موجود بسیار گزینه مناسبی است که امیدواریم با اقدامات انجام یافته بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.