رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یزد از تخصیص هزینه‌ی 50 میلیارد ریالی برای تامین تجهیزات حفاظت فردی اتش ‎‎ نشانان یزدی خبر داد .

به گزارش مرور نیوز «سید عباس میرشمسی»، با اشاره به سختی مدیریت سازمان آتش‌نشانی، گفت: 10 ایستگاه آتش‌نشانی، 180 نیروی آتش‎‎نشان و بیش از 60 خودروی آتش‌نشانی در یزد وجود دارد که همیشه باید تجهیزات آنها به روز و علم آتش‎‎نشانان مطابق با علم دنیا باشد لذا نظارت بر تمام این موارد برعهده مدیریت سازمان آتش نشانی است.

وی با اشاره به دو حوزه اطفای حریق و امداد و نجات در حرفه آتش‏‏نشانی، افزود: یزد آبستن خطر است و این در حالی است که حوادث به صورت تصادفات، آوار دیوار در بافت تاریخی و آتش سوزی بروز می‏‏کند لذا بحث پیشگیری از حوادث جایگاه ویژه ای در سرکوب حوادث و حریق دارد .

رییس سازمان آتش نشانی یزد در مورد اقدامات آتش‏‏نشانان در حوزه پیشگیری، عنوان کرد: آتش نشانان تلاش می‏‏کنند با بازدید از ساختمان‏‏های شهر، نواقص ساختمان‏‏ها را بررسی کنند و مشکلات را با مردم در میان گذارند تا خطری آنها را تهدید نکند .

وی با اشاره به تخصیص اعتبار کافی جهت تجهیز به امکانات لازم آتش‏‏نشانان، گفت: خوشبختانه در یزد با تخصیص اعتبار کافی به سازمان آتش‏‏نشانی به اندازه کافی از تجهیزات لازم برخوردار هستیم .

میر شمسی در مورد مجهز شدن به امکانات ارتباطی نیز گفت: تمام ارتباطات در آتش ‎‎ نشانی از طریق بی‏‏سیم است لذا برای جلوگیری از مشکلات ارتباطی تمام بی ‎ سیم‏‏های مادر، دستی و خودرو‏‏ها را از آنالوگ به دیجیتال تغییر داده و جهت شفافیت صدا دستگاه تکرارکننده نصب کرده ‎‎ ایم .

وی با اشاره به بهسازی و تجهیز هشت خودرو آتش نشانی، افزود: علاوه بر تجهیز هشت خودرو به ناوگان عملیاتی، به علت فقدان نردبان به زودی یک نردبان 56 متری وارد یزد خواهد شد و انتطار داریم برای تکمیل تجهیزات این سازمان یک دستگاه بالا بر 32 متری نیز به دیگر امکانات سازمان آتش نشانی اضافه شود .

رییس سازمان آتش نشانی یزد از هزینه 50 میلیارد ریالی خبر داد و اظهار کرد: چون نیروهای آتش ‎‎ نشانی در تماس مستقیم با حریق و حوادث هستند، سلامت جانی آن ‎ ‏ها از مهمترین اهداف سازمان آتش نشانی محسوب می‏‏شود لذا آنها را به تجهیزات حفاظت فردی چون کلاه، چکمه، دستکش و غیره مجهز کرده ‎ ایم .

وی ادامه داد: البته دستگاه‏‏های تنفسی نیز از جمله وسایل لازم در ایمنی آتش ‎‎ نشانان محسوب می ‎‎ شود که به اندازه کافی خریداری کرده ‎‎ ایم .

وی درمورد هماهنگ کردن علم آتش‏‏نشانان با علم روز دنیا هم گفت: جهت آموزش پرسنل، اتاقی تحت عنوان اتاق دود به مساحت 250 متر مربع ساخته شده و آموزش‏‏هایی در راستای همگام کردن علم آتش‏‏نشانان به علم روز دنیا داده می شود .

میرشمسی در مورد آگاه سازی مردم، ابراز کرد: با برگزاری کلاس‏‏هایی آموزشی در مکان‏‏های مختلف 50 درصد کاهش حریق و حادثه داشته ‎‎ ایم .

رییس آتش‎‎نشانی یزد در پایان نیز در مورد پوشش ایمنی شهر یزد، از کلنگ‏زنی ایستگاه آتش نشانی شماره 11 خبر داد و تصریح کرد: برای ایمنی کامل شهر یزد، ایستگاه شماره 11 به زودی به بهره ‎ برداری می‏‏رسد و علاوه بر آن ایستگاه شماره 12 در محل شهرک مهرآوران نیز به زودی تاسیس خواهد شد .