سخنگوی انجمن اسلامی معلمان استان اصفهان گفت: آموزش و پرورش چالش‌های بسیاری دارد که نباید از دوره‌ای به دوره دیگر منتقل شود، سیدمحمد بطحایی با 238 رای به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی شده و این تعداد رای برای آموزش و پرورش بی سابقه بوده است، بنابراین باید قاطع‌ترین فرد در ایفای رسالت خود باشد.

حیدرعلی حجتی در گفت‌وگو با مرور نیوز، اظهار کرد: آموزش و پرورش بر چند رکن استوار است که اولین و اساسی‌ترین رکن آن معلم و مدیریت خوب است و اگر این رکن‌ها در کنار یکدیگر و به نحو مطلوب ساماندهی شوند، آموزش و پرورش را به سمت توسعه همه جانبه مملکت بهتر از قبل هدایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نیازمند وزیری شجاع و کارآمد است که از حقوق معلمان دفاع کند و با ارزیابی و ایجاد عدلی ملی درصدد رفع مشکلات و چالش‌های آموزش و پرورش برآید، افزود: وزیران قبلی فعالیت‌هایی داشته‌اند اما وزیر جدید نیز که با رای بالایی انتخاب شده است باید با ممزوج کردن شجاعت و هنر خود، مشکلات آموزش و پرورش را در سطح ملی مطرح کند.

سخنگوی انجمن اسلامی معلمان استان گفت: بسیاری از چالش‌های آموزش و پرورش مزمن و تاریخی است و بر روی هم انباشته شده است اما مهم‌ترین مسئله‌ای که باید برای بهبود آن تلاش کرد منزلت معلم، حقوق قانونی و رسیدگی به رفاه معلم است و اگر به این سه مسئله به خوبی توجه شود و بتوانند منابع مالی و درآمدی آموزش و پرورش را به طرق مختلف وسعت دهند و بالا ببرند در بعد تجهیزات مدارس مشکلات حل خواهد شد.

حجتی مهم‌ترین موضوع آموزش و پرورش را رضایتمندی معلمان دانست و اظهار کرد: منزلت معلم در جامعه باید احیا شود زیرا آموزش و پرورش بزرگ‌ترین نهاد کشور است و با تمام بدنه جامعه در ارتباط است و وظیفه تربیت نیروهای آینده کشور را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه هر کسی که برای آینده مملکت و در جهت توسعه آن همکاری می‌کند از دامن آموزش و پرورش بیرون می‌آید و اگر در این جا شکل نگیرد، نمی‌تواند در دانشگاه نیز منشا اثر شود، تصریح کرد: باید همه ابعاد آموزش و پرورش به خوبی تقویت شود و وزیر آموزش و پرورش باید در این جهت تمام تلاش خود را مضاعف بکند تا کار به نتیجه برسد.

سخنگوی انجمن اسلامی معلمان استان اصفهان گفت: آموزش و پرورش چالش‌های بسیاری دارد که نباید از دوره‌ای به دوره دیگر منتقل شود، حجت برای مسئولان تمام شده است، سیدمحمد بطحایی با 238 رای به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی شده است و این تعداد رای برای آموزش و پرورش بی سابقه بوده است بنابراین باید قاطع‌ترین فرد در ایفای رسالت خود باشد.