امام جمعه ایلام گفت: تا زمانیکه بتوانیم روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت طلبی را در میان اقشار مختلف مردم حفظ کنیم، قدرت بازدارندگی نظام در مقابل تهدیدات حفظ خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، آیت الله محمدنقی لطفی روز یکشنبه در مراسم تشییع پیکر پنج تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در شهر ایلام اظهار داشت: نظام استکبار به سرکردگی آمریکای جهانخوار امروز در اقصی نقاط عالم دست به تجاوزگری و سلطه افکنی می کند و با توجه به اینکه در اکثر کشورهای ستمدیده حاکمان نمایندگان واقعی مردم نیستند در مقابل این زورگویی ها ایستادگی نمی کنند.

وی یادآور شد: اما با توجه به اینکه کارگزاران نظام در جمهوری اسلامی از بطن مردم انتخاب شده و پیوستگی و اتحاد جدایی ناپذیری میان مردم و مسئولان برقرار است ، در سایه این اتحاد و همدلی تاکنون کوچکترین گزندی این نظام را تهدید نکرده است.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: این صلابت و اقتدار در سایه روحیه الهی و مکتبی عموم مردم که نشات گرفته از سیره ائمه معصومین و خاندان عصمت و طهارت (ع) است، حاصل شده است.

لطفی اضافه کرد: دشمن با اشکال مختلف و انواع تهاجم از نظامی تا فرهنگی و تبلیغاتی در تلاش است این روحیه را از بین ببرد ولی آنها غافل از این هستند که بدانند این روحیه در این ملت بزرگ ریشه دوانده و آنها را در رسیدن به این هدف خود ناکام خواهند گذاشت.

وی با تمجید از نقش مردم ایلام در دوران دفاع مقدس گفت: یکی از راه های مهم ماندگاری دستاوردهای انقلاب و نظام و شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی و مدافع حرم، حفظ همین روحیه و فرهنگ شهادت طلبی، ایثار و از جان گذشتگی و ماندگاری آن است.

امام جمعه ایلام یادآور شد: حضور اقشار مختلف مردم در آئین تشییع پیکر پاک شهدا در واقع تجدید عهد و پیمان با آرمان های شهیدان ، امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب است و پیچیدن عطر معطر شهدا باعث می شود که با فاصله گرفتن از دنیای فانی از پیام شهدا غافل نشویم.

مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس سه هزار شهید ، 12 هزار جانباز و بیش از 300 آزاده تقدیم آرمان های انقلاب کرده اند.