رودسر- چهار طرح عمرانی، خدماتی، گردشگری و شیلات همزمان با چهارمین روز از هفته دولت در شهرهای کلاچای وچابکسر به بهره برداری رسید.

به گزارش مرور نیوز، در چهارمین روز از هفته دولت چهار طرح عمرانی، خدماتی، گردشگری و شیلات در شهرهای کلاچای و چابکسر به بهره برداری رسید.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رودسر پیش از ظهر یک شنبه در مراسم افتتاح پروژه آسفالت و جدول کانیو در روستای کبوتر آبکش بخش چابکسر گفت: بنیاد مسکن در اهم فعالیت های خود در حوزه عمران روستایی تهیه و اجرای طرح های روستایی را دنبال می کند و مهمترین آن توسعه پایدار روستا و تهیه طرح هادی است که از مجموع 422روستا، در 238روستای بالای 20خانوار طرح هادی اجراشده است.
امیرکبیر حبیبی افزود: برای اجرای طرح هادی در روستای کبوتر آبکش بخش چابکسر به طول 900 متر و به مساحت پنج هزار و 500 متر، 260میلیون تومان اعتبار هزینه شده که 122خانوار از مزایای اجرای این طرح بهره مند شدند.

وی تصریح کرد: این اعتبارات از محل استانی و قیر رایگان بوده است.

دومین پروژه امروز نیز افتتاح فاز اول رستوران پذیرایی بین راهی چابکسر با زیر بنای 270متر در دو هزار و 400 متر مریع با اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان به بهر ه برداری رسید.

همچنین در چهارمین روز از هفته دولت پروژه ماهیان سردآبی در روستای نعمت سرا بخش کلاچای با ظرفیت 20 تن ازمحل آورده شخصی به بهره برداری رسید که با افتتاح این طرح زمینه اشتغال دو نفر فراهم شد.

افتتاح کارگاه سفالگری در روستای نارنج کلا بخش کلاچای نیز از دیگر پروژه های افتتاحی در این روز بود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در این مراسم گفت: طرح اولیه این پروژه 55 میلیون تومان بوده و در طرح توسعه 200میلیون تومان تسهیلات از منابع صندوق کارآفرینی پرداخت شده است که سالیانه 100هزار قطعه سفال درسال تولید دارد.

سلمان شاه محمدی اعلام کرد: با اجرای این طرح برای 10 نفر مستقیم و 25 نفر غیرمستقیم ایجاد اشتغال شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: درهفته دولت امسال میراث فرهنگی وگردشگری 46پروژه در دست اجرا داشته که 11 پروژه در حوزه صنایع دستی بوده که بیش از یک میلیارد تومان ازمنابع تسهیلات ارزان قیمت وفروشگاه ها وکارگاه های صنایع دستی است.