نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی آمارهای نمایشی را راهگشای بیکاری ندانست و تاکید کرد که مخالف ارائه اینگونه آمارها از وضعیت اشتغال استان هستم.

به گزارش مرور نیوز، صدیف بدری ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: متأسفانه جلسات و آمارهای نمایشی راهگشای بیکاری نیست و ما نیازمند ایجاد اشتغال واقعی هستیم.

وی افزود: در وضعیت فعلی رتبه بیکاری اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است و همین موضوع موجب مهاجرت‌های گسترده جوانان به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به استان‌های دیگر شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: معضل بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و به ویژه در بین بانوان به وضوح دیده می‌شود.

بدری با بیان اینکه رفع بیکاری در اردبیل نیازمند اصلاح زیرساخت‌ها است، ادامه داد: ما نیازمند تقویت حضور بخش خصوصی در استان هستیم تا موقعیت‌های شغلی شکل بگیرد.

وی تأکید کرد: به عنوان مثال اگر زیرساخت راه آهن و فرودگاه و اتصال مرکز استان به پایتخت با بزرگراه یا آزادراه نباشد نمی‌توان انتظار داشت سرمایه‌گذار بخش خصوصی در استان استقرار یابد.

وی همچنین به ضرورت تعریف بسته‌های تشویقی در مناطق آزاد و ویژه تأکید کرد و گفت: دولت باید برای جذب بخش خصوصی در اردبیل اولویت‌هایی تعریف کند.